A téli szünethez képest mozgalmas február 14-éje volt a Formula-1-nek, a McLaren ezen a napon rántotta le a leplet idei autójáról, az Alfa Romeo pedig néhány lesifotó publikálása után pályára is vitte az egészen egyedi mintázatú, 2019-es versenygépét. Ezek a napok a csapatok számára gyakran borzasztóan kapkodósak, az összeszerelés legtöbbször az utolsó pillanatokig is elhúzódik. Ez történt az olasz márka esetében is, a Motorsport beszámolója szerint ugyanis a pályára gördülés napján egy bizonyos alkatrész még hiányzott az autóból, ezt pedig nem más, mint a csapat pilótája, Antonio Giovinazzi szállította házhoz. A szaklap értesülése szerint az olasz „elment a reptérre, hogy elhozza az autó összeszereléséhez szükséges utolsó alkatrészt”, kritikus szerepet vállalva a teszten.
Az olasz pilótának hála a csapat végül 33 kört teljesített a zárt kapuk mögött zajló, ám így is egészen jól dokumentált „shakedownon”, amely során többek között ellenőrizték a gép aerodinamikáját, hűtését és a beállításait is. Az Alfa ezzel egyet el is használt az idei két médianapjából, amelyet papíron a csapatok forgatási és promóciós célokra használhatnak, ám mivel ilyenkor az autó pályára gurulhat, ezért a mérnökök egy rendszerellenőrzést is kihoznak az alkalomból.
A csapatfőnök Frederic Vasseur beszámolója szerint a bejáratás során „felmérték a barcelonai teszt előtt az autón végzett fejlesztéseket”, amely összességében pozitívan zárult. A cspat végleges festéséről a jövő héten kezdődő barcelonai tesztsorozat elején, hétfőn reggel rántják le a leplet.