Az egyszeri F1-es rajongó azt sem tudja, hová kapja a fejét ezekben a napokban: november vége óta vártuk, hogy megkezdődjön az autóbemutatók időszaka, a téli pangás után pedig özönvízként azonban áraszt el minket az információáradás az új modellekről. Persze ezt problémának kevésbé lehet nevezni, sőt, ezek a napok aranybetűvel vannak bevésve minden drukker naptárába.
@SauberF1Team entrou na pista com Kimi Raikkonen no volante para um dia de filmagens em Fiorano nessa quinta-feira. Primeiras imagens da Alfa Romeo pic.twitter.com/ndXDraN2FB
— Kimi Räikkönen #7 BR (@FansOfKimi7) 2019. február 14.
Szerdán három csapat mutatta be 2019-es modelljét, csütörtökön a McLaren rántotta le a leplet a MCL34-esről – ez utóbbival párhuzamosan pedig fotók szivárogtak ki az Alfa Romeo shakedownjáról is. Az új modell első köreit nem más, mint a Hinwilbe tizenhét év után visszatérő Kimi Raikkönen teljesítette – a próbáról videó is készült:
Sembra solo Kimi Raikkonen alla guida oggi. #AlfaRomeoRacing #FUnoAT #F1 pic.twitter.com/gMdvjvIqpC
— Giuliano Duchessa (@GiulyDuchessa) 2019. február 14.
A Sauber nevet elhagyó Alfa Romeo a tavalyitól teljesen eltérő festéssel rukkolt elő, kérdés, hogy ezt megtartják-e a szezonra is, vagy csak egyszeri alkalomról van szó, mint a Red Bull esetében. A borításon kívül azonban más is felkeltette a szakértők figyelmét: az autó első szárnya.
A 2019-es F1-es szabályok egyszerűbbé tették az első légterelő kialakítását: a 20 centiméterrel szélesebb, 10 centiméterrel magasabb, és 2,5 centiméterrel előrébb tolt aerodinamikai elem elviekben az előzéseket hivatott elősegíteni. Az Alfa Romeo szárnyának különlegessége, hogy a rajta lévő apróbb légterelők nem nyúlnak egészen a szárnyvéglapokig, szabad utat engedve a levegőáramlásnak az első kerekek felé.