Legelőször is az autó festése volt a legszembetűnőbb, hiszen az Alfára jellemző lóherék mellett szívecskék is díszítették a Sauberből Alfa Romeo Racinggé átvedlő csapat új gépét, és az alapszín is sötét volt, persze ez csak egy álcázó festés volt.
Ami ettől még szembetűnőbb volt, az az első szárny kialakítása, mivel a külső oldalai szinte teljesen hiányoznak a szárnynak, a legfelső elem pedig egyetlen nagy részből, holott a legtöbb csapat ezt két kisebb darabból oldotta meg. Mindezek mellett pedig megtartották a tavalyi, "porszívó-orrkúpot" is és elég nagyra sikerült S-csatorna is.
„Egyetlen másik autón sem láttunk még ilyet” – mondta Tobias Grüner, az Auto Motor und Sport szakírója. Érdekes lesz látni, hogy a többi csapat esetleg hoz-e valami újdonságot a barcelonai tesztekre, vagy azok utánra, például lemásolják-e az Alfa megoldását. Antonio Giovinazzi rendkívül bizakodó mindenesetre: „A tavalyi év utolsó néhány versenyén hatalmas fejlődésen mentünk keresztül, reméljük, innen folytatjuk.”
A másik autó, amelyik szemmel láthatóan hatalmas változáson ment keresztül, az a McLaren, ami részben egy kicsit Red Bull, egy kicsit Mercedes és egy kicsit Ferrari is. Carlos Sainz szerint, ahogy az látszik is, rengeteg munkájuk van az új autóban: Veszélyes lenne már most célokat kitűznünk. Még csak múlt héten indítottuk be először az autót, lépésről lépésre kell haladnunk.”
A Marca szakértője, Marco Canseco is megjegyezte, hogy idén a McLaren lehet a meglepetéscsapat: „Úgy tűnik, a McLaren több évnyit ugrott egyetlen tél alatt.”