Habár 2014 és 2018 között minden egyéni és konstruktőri világbajnoki címet megnyert, a Mercedes sosem vág neki nagy elvárásokkal a következő szezonnak. Az óvatosság oka 2019-ben a megváltozott aerodinamikai szabályokban keresendő – annak ellenére, hogy az istállót a nagyobb mértékű 2017-es átalakulás sem taszította le a trónról:
„A 2019-es szezon nagy kihívás lesz valamennyiünk számára” – kezdte Toto Wolff nyilatkozatát a W10 szerdai bemutatása apropóján. „A szabályok alapvetően változtak, nulláról kellett kezdenünk, újra bizonyítanunk kellett, mit tudunk: saját elvárásainkkal és ellenfeleinkkel szemben is. A szezont nulla ponttal kezdjük, semmit sem veszünk biztosra, és abszolút nem érezzük úgy, hogy fel vagyunk jogosítva arra, hogy az élen legyünk.”
„Az igazság az, hogy az új szezon szabályváltozásai miatt minden csapatnak esélye van a bajnoki címre, így valamennyire potenciális fenyegetésként tekintünk” – állította Wolff, hogy a mezőny fenekestül felfordulhat. A Mercedes egyelőre szimulációiba kapaszkodhat: „Várjuk Barcelonát, ahol hozzámérhetjük magunkat saját szimulációinkhoz, és meglátjuk, hogy a jóslataink visszaköszönnek-e a pályán. Magunkra fogunk összpontosítani, felépítjük a teljesítményt, és remélhetőleg készen fogunk állni, amikor az első tétre menő edzés kezdetét veszi szombaton Melbourne-ben.”
A csapatfőnök szót ejtett két versenyzőjéről, a címvédő Lewis Hamiltonról és Valtteri Bottasról is, akik különbözőképp töltődtek fel a szünetben: „Lewis és Valtteri is elvonatkoztatott a télen a Formula-1-től egy időre, ami fontos dolog. Lewis utazással töltötte az idejét, amikor pedig a szünet után találkoztam vele, fel volt töltve. Extrémen éhes, és újra versenyezni akar.”
„Valtteri a családjával volt Finnországban egy darabig, de aztán gyorsan visszatért a versenyautókhoz és elindult az Arctic Rallyn. Jót beszélgettünk a szünet után, rendben volt, és sikerült újra alaphelyzetbe kerülnie a szezon után, amely nem mindig volt könnyű számára. Valtteri tudja, hogy a csapat teljes támogatással mögötte áll, hogy sikert érjen el, és izgatottan várja, hogy visszaüljön az autójába, és megmutassa a kritikusoknak, mire is képes” – beszélt a finnről, akinek a helyére a tartalékpilóta Esteban Oconnak is fáj a foga.