A cigarettareklámok 2007 óta tiltottak a Formula-1-ben, a tavalyi szezon végén azonban megjelent a Ferrarin egy szponzorlogó, amely a Phillip Morris dohányóriáshoz köthető. A Mission Winnow a hivatalos indoklás szerint a vállalat innovatív kampánya, egyesek szerint azonban ugyanolyan rejtett reklám, mint évekkel ezelőtt az emlékezetes vonalkód volt.
Mivel a Misson Winnow várhatóan még nagyobb teret kap a 2019-es Ferrarin, az ausztrál hatóságok már vizsgálódni kezdtek, szabályos-e egyáltalán a szponzorfelirat, és szerepelhet-e a melbourne-i szezonnyitón az autón. A PM részéről viszont állítják: semmiféle dohánytermék reklámozásáról nincsen szó, a szponzorfelirat maximálisan legális.
„Tisztában vagyunk az Ausztráliában folyó vitával, és azon dolgozunk a helyi nagydíj szervezőivel, hogy a hatóságok aggályait megértsük és választ adjunk számukra” – mondta az Autosport lapnak Tommaso di Giovanni, a cég globális kommunikációs igazgatója. „A Mission Winnow nem reklámozza vagy népszerűsíti egyetlen termékünket vagy márkánkat sem. Ehelyett azért hoztuk létre, hogy arról beszéljünk, elkötelezettek vagyunk, hogy fejlődjünk mindenben, amit csinálunk.”
Egy melbourne-i dohányzásellenes aktivista, Dr. John Cunningham nincs elragadtatva a Ferrari és szponzora törekvésétől: ő volt az, aki panaszt nyújtott be a hatóságoknak.
„A weboldalukból valójában még egyértelműbben kiderül, mi a céljuk és milyen üzletben utaznak. Semmi köze nincs az F1-es autókhoz, az biztos” – nyilatkozott a The Age-nek az orvos. „A dohánycégek végre elismerik, pénzügyi túlélésük egyetlen eszköze, hogy az embereket a nikotinra szoktassák, ezért pénzt öntenek kutatásokba, hogy kiderítsék, hogyan lehet ezt a leghatékonyabban elősegíteni. Nem a függő vásárlók, hanem a profit és részvényeseik érdekében.”