A szabályalkotók két húzással igyekeznek jobbá tenni a versenyeket a 2019-es szezonban: az egyszerűsített szárnyak a követést és előzést segítik elő, az 5 kilogrammal megemelt elfogyasztható üzemanyagmennyiség pedig a spórolást igyekszik kiküszöbölni. Az idén elsőként bemutatkozó csapat, a Haas dán pilótája, Kevin Magnussen bízik abban, hogy ebben a szezonban valóban nem az üzemanyagjelzőt kell majd figyelni:
„Kicsit több üzemanyagunk lesz, ami jó dolog. A legfrusztrálóbb az, amikor sokat kell spórolni. Egy kis spórolás még rendben van, az mindig jellemző volt az F1-re. De az, amire tavaly párszor rákényszerültünk, egy vicc volt” – nyilatkozott a motorsport.com-nak Magnussen. Nincs barátságban a takarékoskodással: emlékezetes tavalyi nyilatkozata, amelyben azt mondta, úgy kellett vezetni, mint egy nagymama.
„A gumik egy másik dolog: Mexikóban nyolc másodperccel lassabbak voltunk, mint egy új szettel lettünk volna, ami szintén nagyon frusztráló. Remélem, nem lesznek ilyen extrém helyzetek a versenyben. Egyszerűen hülye dolog, amikor olyan szélsőségesen és nevetségesen kell beosztanunk az üzemanyagot és gumikat, mint párszor. Remélem, az a helyzet változni fog” – említette Magnussen az abroncsokat is. A dán az aerodinamikai változásokról azt mondta: Christian Hornernek, aki szerint ne várjunk több előzést, „talán igaza van.”
A csapat másik autóját vezető Romain Grosjean kétkedésének adott hangot az újdonságok kapcsán: „Már korábban is elmondtam, nem vagyok túl optimista azt illetően, hogyan akarnak jobb versenyt, de remélem, tévedek és sikerül nekik. A több üzemanyag rendben van, de nem lesz-e az autóknak nagyobb légellenállása a szélesebb szárnyak miatt? Akkor pedig változatlan lesz a helyzet egyes nagydíjakon” – mondta a francia.