Új színekbe öltözött a 2019-es versenygépét szerdán bemutató Haas: a VF-19 fekete-arany külsőjét az érkező főszponzornak, a Rich Energynek köszönheti. A magát „prémium és innovatív energiaitalként” pozicionáló Rich Energy egy brit cég, amely korábban csak korlátozottan volt jelen a sportszponzoráció terén.
Ennek ellenére már 2018-ban fel akarta vásárolni a Force Indiát, és bár a Haasszal kötött névadó szponzori együttműködés jelentősen kisebb kiadás, ugyancsak súlyos milliókat jelent. F1-es berkekben többen is vannak, akik kételkednek benne, hogy az alig ismert energiaitalmárka valóban rendelkezik a szükséges tőkével, helyette azt gyanítják, egyszerűen csőbe húzták a Haast, amelynek először lesz névadó szponzora.
„Azt hiszem, sokan összeadtak kettőt meg kettőt, és öt jött ki eredménynek. Hallottam a nonszensz pletykákat, amelyek nevetségesek, ezért egyszerűen ignorálom őket” – mondta a Rich Energy vezetője, William Storey az Autosportnak. „90 millió dobozzal gyártottunk már le. Aki azt mondja, hogy nem létezünk, akár azt is mondhatná, hogy sosem járt ember a Holdon vagy Elvis életben van. Ugyanolyan fantázia.”
Storey – aki állítólag a Williamsszel és McLarennel is tárgyalt – egyenesen a Red Bullhoz hasonlítja az italt: „Ez volt a legjobb megállapodás, amelyet bármelyik csapattal köthettünk. Nagyon elégedettek vagyunk a Haasszal. Úgy gondoljuk, jobb termékünk és márkánk van, mint a Red Bullnak. Fantasztikusnak érezzük, hogy a pályán és azon kívül is küzdhetünk velük.”
„A tettek többet mondanak, mint a szavak. Amikor apály idején lemegy a víz, akkor derül ki, ki fürdik meztelenül. Én az első naptól fogva következetes voltam, amit mondtam, minden igaz volt. Érdekes, hogy ezek a bizonyos kételkedők sosem találkoztak velem, és igazából semmit sem tudnak rólunk. Tényalap nélkül spekulálnak” – zárta Storey.