Franz Tost nemrég úgy vélekedett, hogy a sportág a 2017-es szabályváltozásokkal éppen az ellenkező irányba indult el, amikor a gyorsabb körökre, a nagyobb leszorítóerőre szavazott. Az osztrák azt javasolta, hogy egyszerűen felére kellene csökkenteni az autók jelenlegi leszorítóerejét, így pedig egy csapásra izgalmasabbá válnának a futamok. A 2021-es szabályváltozások is ezt a célt tűzték ki maguk elé, ám a projekten dolgozó Pat Symonds szerint félrevezető lenne hasonló megoldással operálni.
„Ha odáig merészkedünk, hogy ne is legyen leszorítóerő, azzal csak jól járhatunk, hiszen nem veszíthetünk el olyasmit ami nincs is ott” – idézte az Autosport International Show-n nyilatkozó szakembert a Motorsport. „Ebban van némi logika, ám a helyzet sokkal összetettebb ennél. Meg lehet alkotni egy F1-es autót a jelenlegi leszorítóerejének felével, de sokkal, sokkal rosszabb súlybéli sajátosságokkal. Ezt túl könnyű meglépni, viszont sehol sem lennénk a mostanihoz képest.”
„Azt akarom, hogy az autók gyorsak és lenyűgözőek legyenek. Ha a földhöz vannak szögezve, akkora annyira nem tűnnének annak. Egy raliautó például lenyűgöző. Olyasmi, amely a stabilitás határán áll, nehéznek tűnik a vezetése, és nehéz is. Egy F1-es autó esetében ez nem mindig igaz, különösen akkor, amikor a csapatok az elérhető legjobb teljesítmény alatt teljesítenek, annak érdekében, hogy csökkentsék a bokszkiállások számát. Az autók ekkor kevésbé néznek ki lenyűgözőnek” – tette hozzá Symonds.