A 2014-es új motorkoncepció bevezetése óta a Mercedes istálló nem talált legyőzőre a Formula-1-ben: sorozatban ötször hódították el az egyéni és konstruktőri világbajnoki címeket és olyan domináns éveleket tudnak maguk mögött, mint a 2016-os, amikor a 21 futamból 19-et az ő autójuk egyikében ülő pilóta, Nico Rosberg vagy Lewis Hamilton nyert meg. A kiélezett és ellenfél nélküli küzdelmek ellenben nem egyenlőek a népszerűségge. Sok esetben ugyanis a semleges nézők inkább kezdenek el annak a csapatnak szurkolni, aki megtörheti ezt az egyeduralmat.
Toto Wolff, a német istálló csapatfőnöke a Reutersnek adott interjújában ezen aggodalmának adott hangot, mondván, „a szurkoló természetéből fakadóan az esélytelenebbnek szurkol, míg az, aki mindent megnyer kevésbé vonzó.”
Wolff szerint a Mercedes tisztában volt ezzel a tényezővel is, ezért tudatosan próbált egy olyan magatartást mutatni és kommunikálni, ami a nézőknek is szimpatikus lehet. „Próbáltuk az egész sportot alázattal és emberséggel megközelíteni, és a sikereinket nem garanciának venni, mert nincs jogunk azt érezni, csak minket illet a győzelem" – mondta az osztrák csapatfőnök, aki szerint a nézők csak akkor tudnak azonosulni és tudnak hűséges szurkolói lenni a Mercedesnek, ha a csapat még a sorozatos sikerek ellenére is hű marad az értékeihez.