DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 28. szombat
F1

Honda: Egy előnye máris van a Red Bull-Toro Rosso kapcsolatnak

A 2019-es szezonban a Red Bull mindkét istállója Honda-motorokat használ majd, amely igencsak megkönnyíti a japánok dolgát az erőforrások kétféle autóba történő integrálása során.

A Toro Rosso afféle próbapadként szolgált a Red Bull számára 2018-ban: az energiaitalgyártó négyszeres világbajnok gárdája a testvéristálló autóiban tapasztalhatta ki a Honda-motorok erősségeit és gyengéit. Mivel a mérleg nyelve a pozitívumok felé billent, a nyáron úgy határozott, hogy ettől az évtől búcsút int a Renault-nak, és szintén a japán erőforrásokat fogja használni. A Toro Rosso eddig is ugyanazokat a váltóelemeket alkalmazta, mint a nagycsapat, 2019-től pedig a motor mellett a hátsó felfüggesztés és az első futómű egyes részei is megegyeznek majd az RB15-ösben és az STR14-esben.

„Szerintem ez nagy előny számunkra” – idézte Toyoharu Tanabét, a Honda technikai igazgatóját a Motorsport. „Nem kell külön kommunikálnunk két csapattal, vagy nekik teljesen külön velünk. Persze a dizájn eltérő a két modell esetében, amelyhez alkalmazkodnunk kell, de nincs szó túl nagy változásról.”



A Honda egyébként 2008 óta először fog két gárdát ellátni erőforrásaival: akkor saját, gyári alakulata mellett a B-csapat, a Super Aguri autóiban is hazai motor dohogott. „Elméletben megdupláztuk az adatainkat” – folytatta a szakember. „Nem csak a pályán, de a fejlesztés terén is. Más a csapat, más filozófiával készült az autó, másképp dolgoznak, különösen a pályán. Így több információra és nagyobb tudásra tehetünk szert, amely hatalmas előny.”

Amikor először felröppentek az erőforrások megduplázásáról szóló hírek, Tanabe állítólag azt szerette volna elérni, hogy a Red Bullnál és a Toro Rossónál külön-külön technikai igazgatók segítsék a munkát. A Honda motorsportfőnöke, Masashi Yamamoto úgy véli, 2018 végén az volt a legfontosabb számukra, hogy növelni tudják munkatársaik számát.

„Természetesen több ember dolgozik a gyárunkban” – mondta a japán. „Aztán a pályákon is kétszer annyian leszünk mint tavaly, hiszen még egy összeszerelő csapatra lesz szükségünk. Egyes állásokat megoszthatunk a két gárda között, de a munka megduplázásával csak gyengébbé válnánk. úgy vélem, a munkaerő növelése lesz az ésszerű elgondolás.”

Az F1 sportszakmai igazgatója, Ross Brawn nemrég elmondta, mi kell ahhoz, hogy a Honda sikeressé váljon a száguldó cirkuszban.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: