Mario Isola, a Pirelli vezérigazgatója azt állítja, a 2018-as szezon hólyagosodási problémája már a múlté, mivel rájöttek, hogyan küszöbölhetnék ki ezt a nem kívánt mellékhatást a futamok során 2019-ben. Már tavaly is használtak néhány versenyen vékonyabb futófelületű abroncsokat, amelyek beváltak, így ettől a szezontól kezdve már minden pályára ezeket a gumikat szállítja majd az olasz cég.
A szezon végi Abu Dhabi teszt során ki is próbálták a kifejezetten 2019-re kifejlesztett abroncsokat, azonban ott csak kevés következtetést tudtak levonni a nyert adatokból. „Ezen a pályán nem könnyű megtalálni a különbségeket, de biztos vagyok benne, hogy lesz néhány aszfaltcsík, ahol ki fognak jönni ezek. Ha csak azt nézem, hogy mennyire kopott meg a futófelület, akkor ez lehet a jövő évi keverékek ismertetőjegye” – idézi Isolát a RaceFans.
Barcelonában, Franciaországban és Silverstone-ban már sikerült bebizonyítanunk, hogy jelentősen sikerült csökkenteni a gumik hólyagosodásán. Barcelonában minden csapat ugyanolyan abroncsokat használt, de például Silverstone-ban fény derült rá, hogy a vastagabb futófelületű abroncsok hajlamosak hólyagosodásra, míg a véknyabbak kevésbé.”
„Szóval én úgy hiszem, azokon a pályákon, ahol jobban igénybe vannak véve a gumik, a későbbiekben többet tudhatunk meg az új keverékekről, Abu Dhabiban amúgy sem küszködtünk hólyagosodással, tehát ezt így nehéz megmondani. Azt is hozzá kell tegyem, ez nem valami olyan forradalmi újítás, mint a 2017-es változások.”