DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 26. csütörtök
F1

Honda: Össze sem lehet hasonlítani a tavalyi és az idei teljesítményünket

A Honda technikai igazgatója és Franz Tost, a Toro Rosso csapatfőnöke szerint is rengeteget fejlődött a Honda megbízhatóság a McLarennel töltött időszakhoz képest, és most már egy kifejezetten jó szinten van.

A Honda 2018-ban már nem a McLaren, hanem a Toro Rosso oldalán szerepelt a Formula-1-ben, és mondhatni kifejezetten jó teljesítményt ért el, ugyanis több pontot szerzett, mint a wokingiakkal töltött három szezonból kettő végén. A fokozatosan javuló teljesítmény csúcspontja egy bahreini negyedik hely volt, ami a visszatérés óta a Honda legjobb eredménye, ami pedig talán még fontosabb, a japánok fejlődtek a megbízhatóság terén is.

2017-ben a McLaren versenyzői még kilenc olyan kiesést kellett hogy feldolgozzanak, amelyek a Hondához kapcsolódtak, ez a szám a Toro Rossónál idén már csak három volt - Brendon Hartley például csak egyetlen alkalommal adta fel a versenyt a motor miatt, ráadásul ez is annak volt köszönhető, hogy a Brit Nagydíj szabadedzése után túlságosan sietve építették újra az autót, benne természetesen a motorral.

AP-1XFYG5SPH1W11_hires_jpeg_24bit_rgb



„Nehéz volt elvárásokat megszabni, hiszen új partnerrel kezdtük meg a 2018-as szezont” - mondta a Motorsport.comnak Tanabe Toyoharu, a Honda technikai igazgatója. „Az előző években rengeteg problémánk volt, így idén a prioritást a megbízhatóság élvezte, amellett, hogy nyilván szerettünk volna javítani a teljesítményen. Most már jól állunk ezen a téren. Teljesen más a helyzet, mint az előző években volt.”

Bár Pierre Gasly rögtön egy motorhibával kezdett a szezonnyitón, ez senkit nem ért meglepetésként, ez ugyanis még a 2017-es verzió volt, a friss erőforrást pedig csak a következő versenyen, Bahreinben vetették be. Voltak aztán problémák az új erőforrással is, de azt a Red Bull és a Toro Rosso közös erővel szintén meg tudta oldani - szükség volt némi tesztre a pályán, élesben is, ezt pedig bevállalták a büntetések árán is, már 2019-et szem előtt tartva.

„Rengeteg tesztet el lehet végezni a próbapadon, de ez sosem fogja visszaadni azt, ahogy az erőforrás a pályán viselkedik” - így Franz Tost, a Toro Rosso csapatfőnöke. „A szezon végén, Austinban vagy Mexikóban nem kellett volna motort cserélnünk, de mi erőltettük az új, frissített verziókat. Szerettük volna látni, élesben hogy viselkedik a fejlesztés, milyen teljesítményre képes vele az autó, egyáltalán hogy illeszkedik az autóba. Bele akartunk menni a részletekbe.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: