Esteban Ocon a Force Indiánál töltött első szezonjában még nem igazán tudta legyőzni Sergio Perezt az időmérőkön, úgy kapott ki 7-13-ra, hogy az év második felében azért már javult - ezt 2018-ban jelentősen meg tudta fejelni és gyakorlatilag végig dominálta a szombati napokat csapattársával szemben, végül 15-5-re nyert az összehasonlítható időmérőkön. Ez pedig szerinte sokat nyomott a latba a Mercedesnél, ahova most tartalékpilótának szerződött, mivel egy sor balszerencsés esemény következtében nem jutott neki versenyzői ülés 2019-re.
"A célom az, hogy bajnokságot nyerjek és meglátjuk majd, hogy hogyan alakul a jövő, de szerintem a Mercedes azt akarta látni, hogy a pilótája jól tud teljesíteni az időmérőn. Minden versenysorozatban fontos, hogy elölről rajtoljon valaki és az olyan aerodinamikával, mint ami nekünk van, nehéz előzni" - idézi Ocont az Autosport.
"Ez nagy segítség és örülök is nagyon a fejlődésnek, szerintem az időmérőkön javultam a legtöbbet. Ez az a terület, ahol a legerősebb voltam idén, voltam hatodik, hetedik, nyolcadik többször is az időmérőkön, ami jó és elégedett is vagyok vele" - tette hozzá a parkolópályára kerülő francia.
"A versenytempóm már az F1-be érkezésemtől kezdve egész jó volt, elég jó alapokra építkezhettem, de megtanultam, hogy ha az F1-ben nem onnan rajtolunk, amire az autó képes, akkor nagyon nehéz már felzárkózni. Ugyanakkor mérhetem magam a csapattársamhoz, aki egy nagyon tapasztalt pilóta és szintén fejlődik az évek során, de nem annyit, mint egy újonc. Szerintem hozzá képest sokkal erősebb voltam idén, mint tavaly."