Az előző két év konstruktőri nyolcadik helyezése (2016-ban 29, 2017-ben 47 megszerzett ponttal) után kiugróan teljesített idén a Haas: az istálló ötödikként zárta a konstruktőri pontversenyt 93 egységgel, a szezon többségében harcban állva a Renault-val. A csapat volt az év egyik meglepetése, eredményei nem csupán a nézőket és a Formula-1-es paddock szereplőit, de még a csapattagokat is váratlanul érték.
„Azt hiszem, sokakat megleptünk. Beleértve azt, hogy megleptük saját magunkat is? Kicsit igen, azt mondanám” – nyilatkozott az Autosport lapnak Günther Steiner csapatfőnök. „A hatodik helyet céloztuk meg, a negyedik helyért harcoltunk és az ötödik helyen végeztünk. Igen, ez kisebb meglepetés. De az is igaz, mivel mindenkiben jelen van a versengés, hogy ha ilyen közel kerülünk a negyedik helyhez, akkor jobban szerettünk volna negyedikként végezni. De legalább jövőre újra megpróbálhatjuk."
Nem segíti a Haast, hogy a mezőny legújabb és legkisebb létszámú csapata, Steiner szerint azonban nincsenek hátrányban a riválisokhoz képest: „Az autónk megállja a helyét, és nem gondolom, hogy a csapatunk ne lenne elég jó. Szükség van azonban a tapasztalatra, amihez általában idő kell. Tény, hogy nem sikerült mindig kihoznunk mindent az autóból. Ez a játék a tanulásról szól, máskülönben nem érne semmit, hogy valaki már 20-30 éve itt van. Nem a miénk a legnagyobb istálló, de úgy érzem, nagyon jó csapatnyi emberrel rendelkezünk.”
„Általában nem működik, ha pénzt és embereket szórunk. Már sokan megpróbálták, de nem jött össze nekik” – beszélt arról, hogy a Haas a lassú növekedés híve. Már csak azért sem akarnak jelentősen bővíteni az alacsony csapatlétszámon, mert 2021-re költségcsökkentő előírások vannak kilátásban. „Növekednünk kell? Igen, de nem akarunk évi 200-300 emberrel, hiszen pillanatnyilag csak 160-an vagyunk. És nem tudjuk a 2021-es szabályzatot. Mi értelme lenne, ha belevágnánk valamibe, amit aztán nem lenne szabad?” – zárta gondolatmenetét az olasz nemzetiségű csapatvezető.