DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 18. hétfő
F1

Toro Rosso: Hülyének néztek minket a Honda miatt

Franz Tost, a „kisbikák” csapatfőnöke szerint már tavaly is sokkal jobb volt a japánok motorja, mint azt sokkal gondolták, ezért biztos volt benne, hogy jól döntöttek a váltással.

A Honda 2015-ben tért vissza a Formula-1-be motorgyártóként, a McLaren partnereként viszont nem sok babér termett számukra. A wokingiak erre a szezonra dobták is őket, a japán cég pedig a Toro Rossóval állt össze. Bár továbbra is elmaradt a teljesítményük a Ferraritól és a Mercedestől, és a megbízhatóságon is lenne még mit csiszolni, idén azért már megvillant a Honda – a Toro Rosso csapatfőnöke, Franz Tost például nemrég úgy fogalmazott: a motor rendben volt, az autó már kevésbé.

gasly-toro-honda-abudhabi-1



Tost most ismét hasonló gondolatokat fogalmazott meg, felidézve a 2017 végi kritikus véleményeket is: „A Honda volt az egyik fénypontunk. Emlékezhetünk, hogy tavaly ilyenkor mit mondtak más csapatok a Hondáról. Emlékszem, hogy találkoztam olyan emberekkel, akik azt mondták: ’ti totál hülyék vagytok, sok szerencsét jövőre!’. Azt hitték, teljesen megőrültem, de nekem meggyőződésem volt, hogy a Honda a helyes választás” – nyilatkozta a Motorsport.com szakoldalnak.

Bár a japánok fejlődése valóban tetten érhető volt 2018-ban, Tost szerint eleve nem indultak akkora hátrányból, mint azt sokan gondolták: „A Honda erőforrása már tavaly is sokkal jobb volt annál, mint amit sokan mondtak. A téli hónapok során a Honda és a Toro Rosso is rendkívül keményen dolgozott, folyamatosan a tesztpadon kísérleteztünk Milton Keynes-ben és Sakurában is. Nagyon szoros együttműködés volt ez, a Honda pedig teljesítmény és megbízhatóság terén egyaránt javulni tudott.”

Tost hozzátette: már az idény elején tudták, hogy nem fogják tudni három erőforrással teljesíteni a szezont – ez olyannyira nem sikerült nekik, hogy Pierre Gasly és Brendon Hartley mindenkinél több alkatrészt használt fel 2018-ban –, de a csapatvezető szerint a harmadik specifikációjú motor bevetése után már ők is szorgalmazták a további fejlesztéseket, s a jövőbeni előrelépés érdekében inkább „feláldozták” az évad hajráját.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: