Carlos Sainz a szezonzáró Abu Dhabi Nagydíjon elért hatodik helyével éppen befurakodta magát az első tízbe az összetett pontversenyben, a spanyol azonban úgy érzi, ennél jóval több pontot is szerezhetett volna idén. Legjobb eredménye a bakui ötödik helyezése volt, de például a Francia Nagydíjon is vezette a középmezőnyt, mielőtt meghibásodott autójában az MGU-K, ahogy a mexikói rajtját is az egyik legjobbnak nevezte, hiszen hatodikként haladt az újabb kiesést eredményező elektronikai problémáig. Az ilyen eldobott lehetőségeket sajnálja a jövőre már a McLaren színeiben versenyző pilóta:
„El lehet képzelni, milyen hosszú folyamat és mennyi mindent kell csinálni versenyzőként, hogy kihozzuk a maximumot az autóból, mennyit kell beszélni a csapattal, hogy mire van szükségünk pilótaként, és persze mit tehet mindezért az istálló. De úgy érzem, ezt sikerült elérnünk” – idézi Sainz szavait a Motorsport.com szakportál. „Csak az bánt igazán, hogy azokon a versenyeken, ahol sok pontot szerezhettünk volna és megmutathattuk volna, hogy nagyon jól teljesítünk, mint például Mexikó vagy a Paul Ricard, ahol egyértelműen vezettük a középmezőnyt, egyszerűen elmaradt a jutalmunk. Ilyen szempontból keserédes év volt az idei.”
A spanyol pilóta ugyanakkor azt is kiemelte, hogy olykor nehezebb feltételek mellett tudott igazán jól teljesíteni – ennek kapcsán pedig azt is elmagyarázta, mi szükséges ahhoz, hogy egy középcsapat sok pontot szerezzen: „Talán a legjobb versenyhétvégém a suzukai volt. Pontot szereztem és úgy éreztem, mindent kihoztam az autóból, négy vagy öt pilótát is megelőztem a futamon. Nehéz hétvége volt az istálló számára, mégis sikerült begyűjtenem egy pontot.”
„Ezért mondom azt, hogy a középmezőnyben szerencsésnek kell lenni ahhoz, hogy sok pontot szerezzünk. Amikor a legmagasabb szinten teljesítesz, akkor is szükség van arra, hogy az autód a legjobb legyen az élcsapatok mögött. Úgy vélem, idén olykor a legjobbamat nyújtottam, de az autó nem volt alkalmas a hetedik helyre, ezért nem is tudtam olyan sok pontot szerezni, de olyan is előfordult, hogy az autó is rendben volt, viszont nem értünk célba. Szükség van a szerencsére és erre az egyensúlyra ahhoz, hogy sok pontot szerezzünk a középmezőnyben.”