DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 18. hétfő
F1

A renault-soknak jár dicséret, a Renault-nak nem

A Red Bull csapatfőnöke szerint a francia cég vezetése cserbenhagyta F1-es szakembereit. Elárulta, hogy az üzemanyagpartner munkájának köszönhetően tudták bevetni a C-specifikációt, ami a gyári csapatnak nem sikerült.

Senki előtt sem titok, hogy a Red Bull és motorszállítója, a Renault útjai nem békességben váltak el: az elmúlt években a francia cég sorozatosan kapott kritikát az energiaitalos csapattól. Christian Horner, a Honda termékeire váltó istálló vezetője azonban fontosnak tartotta leszögezni: nem a Renault Formula-1-es szakembereire haragszanak, hanem a vállalat vezetésére.

„Az elismerés annak jár, aki elismerést érdemel. Mexikóban győzelemre képes motort kaptunk, ahogy Ausztriában és Kínában is” – mondta az Autosport lapnak Horner. „Szerencsések voltunk Monacóban, még MGU-K nélkül is. Bármelyik más pályán kitömtek volna minket. Teljes mértékkel csodálom a garázsban dolgozó renault-s srácokat, akik még a zoknijukat is ledolgozzák hétről hétre. De úgy gondolom, a felsőház cserbenhagyta őket, amiért nem volt eléggé elkötelezett a fejlesztés és megbízhatóság mellett.”



Az egyik probléma, amelyre Horner rámutatott, az alkatrészhiány volt: „Túl gyakran láttunk olyat, hogy egy motor részeit egy másikba szerelték. Ez az egész hibrid éra során téma volt, márpedig rányomja a bélyegét a fékpadon töltött időre, a megbízhatósági tesztekre és így tovább.”

A csapatfőnök rámutatott egy motorhoz kapcsolódó területre, amelyből előnyük származott. Míg a Renault és McLaren BP/Castrol, addig a Red Bull Exxon/Mobil üzemanyagot és olajat használt, és ez volt a kulcs ahhoz, hogy a szezon végén egyedüli csapatként bevetették a C-specifikációjú motorfejlesztést.

„Az Exxon nagyon jó munkát végzett el számunkra. Nekik is az okozta a nehézséget és bosszúságot, hogy ügyfélként nagyon kevés időt tölthettünk a fékpadon. Mégis ki tudták fejleszteni az üzemanyagot, amelynek köszönhetően működött a C-spec, míg a gyári csapatnak nem sikerült ugyanez” – büszkélkedett Horner.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: