A Formula-1 legfiatalabb csapata az ötödik helyen zárta a sorozatban töltött harmadik szezonját, és mindössze huszonkilenc ponttal maradt el a harmadik helyen végzett gyártóóriástól, a Renault-tól. A Ferrarival szorosan együttműködő apró amerikai istálló már a szezon előtti tesztsorozaton, majd a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon is figyelemre méltó tempót produkált, ám az ígéretes teljesítményt nem mindig sikerült pontokra váltania. Melbourne-ben például hibás kerékrögzítés miatt mindkét autó a top ötből esett ki, de rendszeres vezetői hibák miatt is inkább a törmelék gyűlt a pályákon, nem a pontok a világbajnoki tabellán. A csapatfőnök látja, mekkora még a kiaknázatlan potenciál az alakulatban, de a fejlődés, a tapasztalás természetes folyamatát még ő maga sem tudja siettetni.
„Olyan pontokat veszítettünk el, amelyeket nem kellett volna, kifogásokat azonban nem akarok keresni, ebből is tanulunk” – nyilatkozta Günther Steiner. „Minél magasabbra megyünk, annál ritkább a levegő, erre már rájöttünk. Ez is a fejlődés része. Ha bekerülünk egy ligába, akkor mindent meg kell tenni, hogy ott is maradjunk. A jó autó önmagában kevés, az egész csomagnak egyben kell lennie. Mindent tökéletesen kell végrehajtani.”
Steiner hitvallása szerint egy F1-es csapat kizárólag akkor tud fejlődni, ha megy előre, és teszi a dolgát, így a jövő évre az elsődleges céljuk a hibák kiküszöbölése lehet. „Ezt nem lehet bemagolni, cselekedni kell. Hibákat elkövetni nem jó, de ez kell ahhoz, hogy hibátlanul is képesek legyünk dolgozni. Tanulni a bakikból, nekem ez a célom.”
A Haas azzal a Renault-val volt meccsben egészen a szezon végéig, amely csapat mögött számos vb-cím és egy óriási autógyár áll.