A pilóták fejének védelmére szóló eszköz bevezetése meglehetősen megosztotta az embereket, már az első perctől kezdődően, azonban bizonyította Charles Leclerc és az F2-ben versenyző Tadasuke Makino ijesztő baleseténél is, hogy szükség van rá.
Azonban Abu Dhabiban az eszköz negatív tulajdonságával is szembesülnünk kellett, mikor Nico Hülkenberg nem tudott kiszabadulni a fejre állt, égő Renault-jából, mivel a halo megakadályozta a kijutásban.
„Hatalmas ellenállásba ütköztem, de amikor azt hisszük, hogy a jó irányba megyünk, akkor harcolnunk kell az ügyért” – idézi Jean Todtot az RTL. „Sikerült megmutatnunk, hogy a halo nélkül sokkal rosszabb következményei lehettek volna Charles balesetének.
A következő szezontól kezdődően már a Formula-3 és a Formula-E is használni fogja a halót, Ross Brawn szerint pedig ez így is van rendjén, hiszen első a biztonság: „A biztonság vitán felül prioritást élvez minden mással szemben, és az FIA-nak igaza van, hogyha ragaszkodik a halóhoz” – állt ki Jean Todt mellett az F1 sportért felelős főnöke. Az FIA első embere egyébként az év végi, Autosport által szervezett gálán megkapta az „Úttörő és Innováló” díjat a halo bevezetéséért.