Az már korábban biztossá vált, hogy jövőre megszűnik ez a káosz a gumikeverékek elnevezésével kapcsolatosan, hiszen minden versenyen három abroncs közül válogathatnak majd a csapatok: kemény (fehér), közepes (sárga) és lágy (piros).
A csapatoknak továbbra is meg kell majd adniuk, melyik keverékből mennyit kérnek egy adott versenyhétvégére, azonban már őket sem fogják összezavarni értelmetlen elnevezésekkel, ehelyett egyszerűen csak számokat fognak használni, 1-től 5-ig. Ezen a skálán az 1-es a legkeményebb, az 5-ös pedig a leglágyabb keverék.
„Úgy fogjuk őket nevezni, hogy 1-es, 2-es, 3-as, 4-es, illetve 5-ös keverék. Az 1-es lesz a legkeményebb, az 5-ös a leglágyabb, amennyiben lesz még egy, 6. keverék, akkor értelemszerűen a 6-os lesz a legpuhább” – magyarázta a Pirelli egyik első embere, Mario Isola a Race Fans számára.
„Informáljuk majd a csapatokat, melyik versenyre pontosan melyik keverékeket visszük el, az 1-est, a 2-est, a 3-ast és így tovább, és hogy ne zavarjuk össze őket, nem kemény, közepes és lágy abroncsokról fogunk velük beszélni, hanem azt fogjuk nekik mondani, hogy mondjuk a 4-es keverék lesz a piros.”
Az idei évre tervezett szuperkemény és kemény keverékek egyébként nem nyerték el a csapatok tetszését, méghozzá olyannyira, hogy előbbit nem is használták, a kemény keverékeket pedig csak egyszer, Silverstone-ban, de akkor sem versenykörülmények között.