DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 16. szombat
F1

Verstappen odalépett az első edzésen Abu Dhabiban

A nappali – nem reprezentatív – szabadedzésen a Red Bull diktálta a tempót a Mercedes előtt, a két Ferrari pedig hetedik-nyolcadik helyen nyitott. Ericsson és egy kerékvető okozott izgalmakat.

Álmosan indult a Formula-1-es szezon utolsó péntek délelőtti szabadedzése: csak az első húsz perc után kezdtek feliratkozni a versenyzők a köridőlistára. Rövid ideig Valtteri Bottas, majd Carlos Sainz vezetett, mielőtt hiperlágy abroncson Sebastian Vettel vette át a kezdeményezést. 1:40-es köridő alá elsőként Lewis Hamilton tört be, Mercedes orrán a szokásos 44-es helyett 1-es rajtszámmal.

Amikor az edzés felénél a megszokott kerékcsere-szünetre vonult a mezőny, már Max Verstappen rendelkezett a legjobb körrel, 1:39,287-es időeredménnyel Hamilton és a Red Bulltól hétvégén elbúcsúzó Daniel Ricciardo előtt.



Egy újabb szett hiperlágyon Verstappen nyolc tizedmásodpercet faragott le legjobb köréből az edzés második felében, és 1:38,491-es idővel zárta leggyorsabbként az első szabadedzést csapattársa, Daniel Ricciardo előtt. Jelentős különbség választotta el a két Mercedest Verstappentől: a harmadik Valtteri Bottas 0,961, negyedik Lewis Hamilton 1,052 másodperccel maradt el. A nagy előnyt magyarázza, hogy a brackley-i csapat pilótái szuperlágyon és ultralágyon köröztek a legpuhább keverék helyett a szünet után.

A két Red Bull és két Mercedes mögött a Ferrarik helyett Esteban Ocon érkezett a Force Indiával, 1,6 másodperc hátrányban. A francia versenyző volt az, aki a 20-as kanyarban található kerékvetőre hívta fel a figyelmet: a betonból készült elem töredezni kezdett, amint az autók áthajtottak rajta. A hatodik Kevin Magnussent követte Kimi Raikkönen és Sebastian Vettel, akik bár használták a hiperlágy gumit, gyors kört nem raktak össze: 1,9 másodperccel elmaradtak Verstappentől.

A szabadedzésen két beugró tesztpilóta jövő évi csapatánál vezetett: Antonio Giovinazzi 16. lett a Sauberrel, a csütörtökön bejelentett Robert Kubica a 20. pozícióban végzett a Williamsszel.

A 90 perces edzés legnagyobb incidense Marcus Ericsson nevéhez fűződött, aki az 1-es kanyar kigyorsításán pörgött meg és kapta el autója orrával a szalagkorlátot. Először úgy tűnt, hogy az első szárny, bár meghajlott, ép maradt: az erőhatás következtében azonban a rögzítési ponton elrepedt, így a Saubernek cserélnie kellett az elemet. A tréning utolsó perceiben Pierre Gasly Toro Rossójából távozott nagy mennyiségű füst.

A második szabadedzés magyar idő szerint 14 órakor kezdődik, az időmérőhöz és futamhoz hasonlóan napfényben indul és reflektorok alatt ér véget.

Az első szabadedzés történései részletesen itt találhatók meg.

Az 1. szabadedzés végeredménye:

  Versenyző Autó Köridő Hátrány Körök
1 Max Verstappen Red Bull/Renault 1:38.491 - 27
2 Daniel Ricciardo Red Bull/Renault 1:38.945 0.454 19
3 Valtteri Bottas Mercedes 1:39.452 0.961 29
4 Lewis Hamilton Mercedes 1:39.543 1.052 26
5 Esteban Ocon Force India/Mercedes 1:40.102 1.611 26
6 Kevin Magnussen Haas/Ferrari 1:40.235 1.744 21
7 Kimi Raikkonen Ferrari 1:40.417 1.926 24
8 Sebastian Vettel Ferrari 1:40.453 1.962 21
9 Carlos Sainz Renault 1:40.588 2.097 21
10 Romain Grosjean Haas/Ferrari 1:40.663 2.172 24
11 Pierre Gasly Toro Rosso/Honda 1:40.671 2.18 17
12 Nico Hulkenberg Renault 1:41.023 2.532 24
13 Sergio Perez Force India/Mercedes 1:41.075 2.584 23
14 Brendon Hartley Toro Rosso/Honda 1:41.137 2.646 26
15 Lance Stroll Williams/Mercedes 1:41.493 3.002 22
16 Antonio Giovinazzi Sauber/Ferrari 1:41.662 3.171 24
17 Marcus Ericsson Sauber/Ferrari 1:41.928 3.437 22
18 Stoffel Vandoorne McLaren/Renault 1:42.114 3.623 22
19 Fernando Alonso McLaren/Renault 1:42.313 3.822 16
20 Robert Kubica Williams/Mercedes 1:42.992 4.501 26
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: