Álmosan indult a Formula-1-es szezon utolsó péntek délelőtti szabadedzése: csak az első húsz perc után kezdtek feliratkozni a versenyzők a köridőlistára. Rövid ideig Valtteri Bottas, majd Carlos Sainz vezetett, mielőtt hiperlágy abroncson Sebastian Vettel vette át a kezdeményezést. 1:40-es köridő alá elsőként Lewis Hamilton tört be, Mercedes orrán a szokásos 44-es helyett 1-es rajtszámmal.
Amikor az edzés felénél a megszokott kerékcsere-szünetre vonult a mezőny, már Max Verstappen rendelkezett a legjobb körrel, 1:39,287-es időeredménnyel Hamilton és a Red Bulltól hétvégén elbúcsúzó Daniel Ricciardo előtt.
Egy újabb szett hiperlágyon Verstappen nyolc tizedmásodpercet faragott le legjobb köréből az edzés második felében, és 1:38,491-es idővel zárta leggyorsabbként az első szabadedzést csapattársa, Daniel Ricciardo előtt. Jelentős különbség választotta el a két Mercedest Verstappentől: a harmadik Valtteri Bottas 0,961, negyedik Lewis Hamilton 1,052 másodperccel maradt el. A nagy előnyt magyarázza, hogy a brackley-i csapat pilótái szuperlágyon és ultralágyon köröztek a legpuhább keverék helyett a szünet után.
A két Red Bull és két Mercedes mögött a Ferrarik helyett Esteban Ocon érkezett a Force Indiával, 1,6 másodperc hátrányban. A francia versenyző volt az, aki a 20-as kanyarban található kerékvetőre hívta fel a figyelmet: a betonból készült elem töredezni kezdett, amint az autók áthajtottak rajta. A hatodik Kevin Magnussent követte Kimi Raikkönen és Sebastian Vettel, akik bár használták a hiperlágy gumit, gyors kört nem raktak össze: 1,9 másodperccel elmaradtak Verstappentől.
A szabadedzésen két beugró tesztpilóta jövő évi csapatánál vezetett: Antonio Giovinazzi 16. lett a Sauberrel, a csütörtökön bejelentett Robert Kubica a 20. pozícióban végzett a Williamsszel.
A 90 perces edzés legnagyobb incidense Marcus Ericsson nevéhez fűződött, aki az 1-es kanyar kigyorsításán pörgött meg és kapta el autója orrával a szalagkorlátot. Először úgy tűnt, hogy az első szárny, bár meghajlott, ép maradt: az erőhatás következtében azonban a rögzítési ponton elrepedt, így a Saubernek cserélnie kellett az elemet. A tréning utolsó perceiben Pierre Gasly Toro Rossójából távozott nagy mennyiségű füst.
A második szabadedzés magyar idő szerint 14 órakor kezdődik, az időmérőhöz és futamhoz hasonlóan napfényben indul és reflektorok alatt ér véget.
Az első szabadedzés történései részletesen itt találhatók meg.
Az 1. szabadedzés végeredménye:
Versenyző | Autó | Köridő | Hátrány | Körök | |
1 | Max Verstappen | Red Bull/Renault | 1:38.491 | - | 27 |
2 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 1:38.945 | 0.454 | 19 |
3 | Valtteri Bottas | Mercedes | 1:39.452 | 0.961 | 29 |
4 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:39.543 | 1.052 | 26 |
5 | Esteban Ocon | Force India/Mercedes | 1:40.102 | 1.611 | 26 |
6 | Kevin Magnussen | Haas/Ferrari | 1:40.235 | 1.744 | 21 |
7 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1:40.417 | 1.926 | 24 |
8 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1:40.453 | 1.962 | 21 |
9 | Carlos Sainz | Renault | 1:40.588 | 2.097 | 21 |
10 | Romain Grosjean | Haas/Ferrari | 1:40.663 | 2.172 | 24 |
11 | Pierre Gasly | Toro Rosso/Honda | 1:40.671 | 2.18 | 17 |
12 | Nico Hulkenberg | Renault | 1:41.023 | 2.532 | 24 |
13 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 1:41.075 | 2.584 | 23 |
14 | Brendon Hartley | Toro Rosso/Honda | 1:41.137 | 2.646 | 26 |
15 | Lance Stroll | Williams/Mercedes | 1:41.493 | 3.002 | 22 |
16 | Antonio Giovinazzi | Sauber/Ferrari | 1:41.662 | 3.171 | 24 |
17 | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 1:41.928 | 3.437 | 22 |
18 | Stoffel Vandoorne | McLaren/Renault | 1:42.114 | 3.623 | 22 |
19 | Fernando Alonso | McLaren/Renault | 1:42.313 | 3.822 | 16 |
20 | Robert Kubica | Williams/Mercedes | 1:42.992 | 4.501 | 26 |