A Brazil Nagydíj egyik meghatározó momentuma volt az, amikor Esteban Ocon a 44. körben megpróbálta visszavenni körét a versenyt vezető Max Verstappentől. A két pilóta ugyanis a kettes kanyar bejáratánál összeütközött, amely azt eredményezte, hogy végül Lewis Hamilton aratta le a győzelemért járó babérokat. A Red Bull hollandja pedig a második, míg Esteban Ocon a tíz másodperces stop&go büntetést követően a 14. helyen ért célba. Helmut Marko, a Red Bull Racing tanácsadója az eset kapcsán egy sajátos elmélettel állt elő a Motorsport Magazinnak: „Egyszerűen hihetetlen, hogy éppen az a pilóta ütközik neki Verstappennek, akinek 2020-ra egy Mercedes-ülés van ígérve.”
Otmar Szafnauer, a Force India csapatfőnöke ellenben nevetségesnek vélte Marko feltételezését, mondván „ezt nevezik összeesküvés-elméletnek, hiszen kétlem, hogy verseny közben bármelyik pilóta is azon gondolkodna, hol fog versenyezni 2020-ban.”
„Ocon a csapatrádión szólt nekünk, hogy vissza tudja venni a körét Verstappentől, mert a frissebb gumikon gyorsabb nála, mi pedig rábólintottunk erre. Ennyi történt” – tisztázta pilótája motivációját Szafnauer a Sky Sportsnak adott interjújában.
A csapatfőnök elmondta, a verseny azon szakaszában Ocon gumielőnyben volt Verstappennel szemben, és mivel úgy gondolták, ez az előny még öt-hat körön keresztül tartani fog, a legjobb döntés az volt, ha a francia visszaveszi a körét a hollandtól.
„Amíg Maxnek óvatosabban kellett bánnia a gumijaival, hogy azok kibírják a futam végéig, nekünk nem voltak ilyen problémáink. Hat körön keresztül fél másodperces előnyünk volt a frissebb gumik miatt, és versenyben voltunk a többiekkel, ezért nem szorulhattunk be egy másik autó mögé, még akkor sem, ha ő vezette a versenyt. Szóval a mi versenyünk tekintetében ezt mindenképpen meg kellett tenni” – mondta Szafnauer.