DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Prezentáció, statisztikák: így került be az F1-be a Williams új pilótája

Paddy Lowe szerint ő még sosem látott olyat, mint amit George Russell csinált - a fiatal tehetség nagyon ért saját maga menedzseléséhez is, ennek is köszönhető, hogy bekerült az F1-be.

Paddy Lowe, a Williams istálló technikai igazgatója elárulta, hogy George Russell, a csapat 2019-re szerződtetett fiatal pilótája már egy évvel ezelőtt is megpróbálta meggyőzni arról, hogy őt ültesse be Lance Stroll mellé 2018-ra - azt már Russell maga is elmondta, hogy nem a Mercedesre várt, hanem saját magát "menedzselte be" a Williamshez, de most kiderült, hogy tavaly is megpróbálta ugyanezt.

"Geprge egy fiatal sráchoz képest nagyon magabiztos" - mondta Lowe az Autosportnak. "Ő kezdeményez és kezeli a jövőjét, szerintem ez az egyik oka annak, hogy ott tart, ahol tart. Például tavaly is azt akarta már, hogy 2018-ban bekerüljön az F1-be, bejött hozzám egy PowerPoint prezentációval, hogy megmutassa, miért ő lenne számunkra a legjobb pilóta. Sosem láttam még ilyet" - mesélte a történetet Lowe.

special



Akkor még korai volt, a Williams Szergej Szirotkint választotta, egy évvel később viszont célt ért a fiatal pilóta. "Akkor még korai lett volna az F1-ről beszélni vele kapcsolatban. Szerintem jót tett neki, hogy végigcsinálta az F2-es szezont, sokkal erősebbé vált" - tette hozzá a szakember.

"Úgy gondoltam, hogy ahelyett, hogy leülnék és elmondanám valakinek, hogy milyen jó vagyok, jobb, ha leírom egy papírra és alátámasztom statisztikákkal" - mondta erről maga Russell. "Ez nem csak egy önéletrajz volt, próbáltam többet elmagyarázni a karakteremmel kapcsolatban, elmondani, hogy mit gondolok, mit tudok hozzáadni a csapathoz. Kicsit többet megmutatni magamból, statisztikákat hozni, például az első körben nyert és vesztett pozíciók, ilyesmi. Csak bemutattam dolgokat különböző szemszögből, papíron, hogy akkor is megnézhessék, ha már elmentem."

"Vezette a Mercedest a teszteken és ezekből is éppen olyan jó adatokat tudunk leszűrni, mint ha a saját autónkban ült volna. Ezek alapján tudjuk, hogy milyen kaliberű pilóta, hogy milyen sebességet várhatunk tőle. Például ő futotta a valaha volt leggyorsabb kört a Hungaroringen. Nem hivatalos és a hiperlágy gumi volt fent, de nem rossz statisztika és jónak kell lenni, hogy valaki elérje ezt" - magyarázta Lowe.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: