Néhány hét alatt a színfalak mögött egészen elmérgesedhetett a viszony Hartley és csapata, valamint csapattársa között, legalábbis a nyilvánosság elé kiteregetett szennyesből ez a szag árad. Az új-zélandi versenyző jelenleg is a jövő évi üléséért harcol a Toro Rossónál, ami az egyetlen esélye arra, hogy az F1-es mezőnyben maradjon, ám nem titok, hogy az újonc Alexander Albon a helyére pályázik, akit a Red Bull már próbált is kiszabadítani Formula-E-s szerződéséből.
A számok persze sokatmondóak, hiszen míg Gasly eddig 28, addig Hartley csak 4 pontot tett hozzá a Toro Rosso idei eredménylajstromához, a kétszeres WEC-bajnok azonban meg van róla győződve, hogy immár olyannyira feljavult a teljesítménye, hogy azzal egy ideje már a jövőre az anyacsapathoz továbblépő Gaslyt is felülmúlja. Ezt az elmúlt hétvégén egy határozott hangvételű nyilatkozatban próbálta alátámasztani, a Mexikói Nagydíj hétvégéjén pedig ennek folytatásaként azzal az állítással rukkolt elő, miszerint a Toro Rosso Austinban szándékosan valótlan hírt közölt a sajtóközleményében.
Történt ugyanis, hogy az elmúlt hétvégi USA Nagydíjat a kizárások után Hartley a 9., Gasly pedig a 12. helyen fejezte be. Az új-zélandi ezt a futamot is felhozta javuló formájának példájaként, a Toro Rosso verseny utáni közleményében azonban a csapat azzal indokolta a francia pilóta lemaradását, hogy a rajttól kezdve sérült autót kellett vezetnie. Maga Gasly is utalt arra, hogy Fernando Alonso és Lance Stroll balesetének elkerülése miatt előbb átugratott egy kerékvetőn, majd egy törmeléken is keresztülhajtott, ezek által pedig károsodott autójának padlólemeze. Hartley viszont ezt vitatja, tudomása szerint teljesen ép volt csapattársa autója, és a Toro Rossónál csak azért állítják ennek ellenkezőjét, hogy az ő teljesítménye ne tűnjön fel olyan jó fényben.
„Folyamatosan fejlődtem az egész szezon során, de a versenyeken nem mindig kaptam meg az igazi lehetőséget [a bizonyításra]” – kezdte a Motorsportnak nyilatkozva Hartley. „A stratégia sokszor a másik autó számára volt előnyös, olykor pedig csak az döntötte el, hogy melyikünk lesz pontszerző, hogy egy hajszállal alulmaradtam az időmérőn. Úgy érzem, hogy egyre erősebbé vált a formám. Bizonyítottam ezt Austinban is, mert dacára annak, amit a sajtóközleményünk állít, semmi probléma nem volt a másik autóval. Tudom, hogy jó munkát végzek, és hogy nagy segítséget nyújtok a csapatnak a Honda fejlesztését illetően. Az egész szezon során csapatjátékos voltam. Remélem, jövőre is itt leszek.’
Amikor Mexikóvárosban az időmérő után megkérdezték Hartley-t, hogy birtokába jutottak-e olyan információk, amelyek más megvilágításba helyezik számára az esetet, válaszával csak arra utalt, hogy a csapat megtiltotta neki a téma további feszegetését. „Ezt nem szabad kommentálnom.”
Gasly is megszólalt, aki ennyit mondott, amikor a Hartley-val való kapcsolatáról kérdezték: „Nagy nyomás alatt van, és úgy tűnik, hogy emiatt már máshogy tekint a dolgokra, mint tette azt a szezon elején.” A csapattársa által megfogalmazott vádakkal pedig nem akar foglalkozni. „Jelenleg mindenféle dolgot mond, de nincs szükségem arra, hogy ezeket kommentáljam” – zárta rövidre a francia.