Minden évben szélsőséges körülményekkel várja a Formula-1 mezőnyét a tengerszint felett 2200 méterre fekvő Mexikói Nagydíj helyszíne, a szokásosnál körülbelül 22%-kal ritkább magaslati levegő komoly kihívások elé állítja a végletekig kihegyezett F1-es belső égésű erőforrásokat. A kevesebb oxigén kevesebb leadott teljesítményt jelent, amit a csapatok a feljebb tekert turbófeltöltővel igyekeznek kompenzálni – több-kevesebb sikerrel. A magasabb fordulatszám többlet hőt eredményez, ami egy zsúfolt motortérben még a Mercedes mérnökeinek is fejtörést okoz.
Az eddigi két szabadedzésen a Mercedes mindkét autója ezekkel a körülményekkel küzdött, Lewis Hamilton legjobb ideje így 1,380 másodperccel, Valtteri Bottasé pedig 1,420-szal maradt el a pénteki nap legjobb körétől. James Allison, a csapat technikai igazgatója abban bízik, hogy sok munkával és egy kis szerencsével a hétvége hátralévő részére le tudják majd dolgozni ezt a tetemes hátrányt.
„Ez egy nem mindennapi pálya, ami a karosszériára, az erőforrásra, a hűtésrendszerre és a gumikra is szokatlanul nagy terhet ró. Az eddigi kifutásaink alapján arra jutottunk, hogy a rövid és a hosszú etapokat sem találtuk még el optimálisan. Az erőforrásunk több területén is túlmelegedést tapasztaltunk, ami azt jelentette, hogy elővigyázatosságból vissza kellett vennünk a teljesítményből. Kemény munkával és egy kis szerencsével jobb formába jöhetünk a hűvösebbnek ígérkező szombatra és vasárnapra” – nyilatkozta a szakember.