DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Whiting megszólalt a Vettel-büntetés kapcsán

Az FIA versenyigazgatója szerint egyértelműen a német pilóta hibája volt a piros zászlós incidens az F1-es USA Nagydíj pénteki edzésén, amelyért a ferraris háromhelyes rajtbüntetést kapott.

Sebastian Vettel már a pénteki edzések után begyűjtött egy háromhelyes rajtbüntetést Austinban, amiért a piros zászlós megszakítás alkalmával nem lassított eléggé vissza. Az idei szigorítás értelmében ugyanis mindig megadnak egy deltaidőt, amelynél gyorsabban nem teljesíthetnek két sportbírói poszt közötti szakaszt a pilóták – bár Vettel visszalassított a piros jelzésnél, ennek a kritériumnak nem felelt meg. Az FIA-t sok kritika érte a büntetés és a szabály miatt, Charlie Whiting versenyigazgató azonban megvédte a döntést és az előírást is:

vettel-usa-rain-2018-ferrari-1



„Úgy vélem, még mindig jobb ez a kemény és gyors visszalassításra kötelező szabály, mert folyamatosan azt kérdezgették, mennyire kell visszavenniük. Ez többé-kevésbé ugyanaz a helyzet, mint amit a csapatok az autók kapcsán csinálnak: tudni akarják, meddig feszegethetik a határokat. Van egy világos limit, amit könnyű követni. Úgy gondolom, ez a pilóta hibája volt” – idézi a szakember szavait a Motorsport.com.

Whiting arra is rámutatott, hogy ugyanezt a szabályt alkalmazzák a biztonsági autós szakaszoknál és a VSC-fázisoknál is: „A csapatok is úgy érezték, hogy az a logikus, ha ugyanazt a rendszert használjuk. Három eset történt eddig, amikor a versenyzők nem tartották magukat ehhez. Egyikük el is ismerte a hibáját, ő volt Daniel Ricciardo még Ausztráliában. Emellett Esteban Ocon csinálta ezt Suzukában, valamint most Seb.”

„Nem tudom pontosan, mit csináltak vagy miért nem tartották magukat a deltaidőhöz, de úgy tűnik, tökéletesen tudják ezt kezelni a VSC- vagy a biztonsági autós fázisok alatt. Szóval nem tudom, hogy esetleg elfelejtették-e a versenyzők a szabályt. Elég egyértelmű a jelzés, hiszen az összes fénypanel pirosan világít, ezt nem lehet nem kiszúrni. De mégis ez történt, nem végeztek elég jó munkát az adott esetekben” – vélekedett Whiting, aki arra a kérdésre, hogy nem volt-e túl szigorú a háromhelyes hátrasorolás, rámutatott: a piros zászló hatálya alatti szabálysértésekért amúgy öthelyes rajtbüntetés jár, mivel eléggé súlyos kihágásnak tekintik az ilyeneket, csak Ricciardo melbourne-i precedense miatt döntöttek a három pozíció mellett.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: