A Ferrari a legutóbbi futamokon láthatóan nem találta a szezon elején mutatott formáját, és emiatt tetemes hátrányba került a Mercedesszel folyatott bajnoki küzdelemben. Austinban viszont hosszú idő után ismét jól működött a Ferrari versenygépe Vettel alatt, így a négyszeres világbajnok mindössze hatvanegy ezreddel lemaradva az éllovas Lewis Hamilton mögött a második leggyorsabb lett az időmérőn. A német, aki három helyes rajtbüntetése miatt csak az ötödik helyről vághat neki a vasárnapi versenynek, úgy véli, a jelentős formajavulásuk hátterében éppen az állhat, hogy visszatértek az SF71-H korábbi változatához.
„Az autóval egy nagyobb lépést tettünk visszafelé, és úgy tűnik, ismét minden jobban működik” – mondta az időmérőt követően.
Az olasz istálló az USA Nagydíjra is egy nagyobb aerodinamikai fejlesztési csomagot hozott, ami többek közt egy új padlólemezt és módosított oldalszekrényeket is tartalmazott. A pénteki szabadedzéseken azonban az eső miatt Vettel és Raikkönen nem tudtak érdemi munkát végezni ezekkel az elemekkel, ezért a csapat szombaton már a Japán és Orosz Nagydíjon bevetett konfigurációt használta. A váltás pedig láthatóan működött, hiszen Vettel a harmadik edzésen már a leggyorsabb volt, míg finn csapattársa a második helyen végzett. Az időmérőn pedig a második és harmadik helyet szerezték meg alig néhány századdal lemaradva Hamilton mögött.
A négyszeres világbajnok szerint ilyen kis különbségnél egyértelmű, hogy az utolsó gyorskörében benne maradt még néhány század. „Elégedett voltam a Q3-as körökkel, és összességében pozitív meglepetés volt az is, hogy ilyen közel tudtunk kerülni a Mercedeshez, főként, ha azt nézzük, hogy mekkora volt a hátrányunk az utóbbi időszakban.”
Vettel mellett Hamilton is elismerte, hogy szombaton a Ferrari és a Mercedes ugyanazon a szinten voltak. „Ha ezt a hétvégét nézzük, akkor azt hiszem, nyilvánvaló, hogy teljesítmény szempontjából fej fej mellett haladunk a Ferrarival, és mindannyian a maximumot nyújtjuk” – mondta az első rajtkockából induló Hamilton. „Néha hullámzóak a fejlesztéseink, van, amikor bejön, máskor meg nem. Most ők is visszatértek a korábbi megoldáshoz, és úgy tűnik, az autójuk jobban működik, mint korábban.”