DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 20. szombat
F1

Wolff: Jöhet az újabb csapatutasítás

A Mercedes már Austinban le akarja zárni a világbajnoki küzdelmet. Ha olyan helyzet áll elő, Szocsihoz hasonlóan Bottast fel fogják szólítani, hogy Hamiltonnak adjon át pontokat.

Az USA Nagydíj előtt Lewis Hamilton 67 ponttal vezeti az egyéni világbajnokságot: nyolc egységgel kell többet szereznie, mint Sebastian Vettelnek, hogy már három versennyel a szezon lezárása előtt megszerezze ötödik világbajnoki címét. A lehetséges permutációkkal korábban foglalkoztunk: ezek közül az egyik eset, ha Hamilton nyer, Vettel harmadik, kettejük között pedig egy másik versenyző végez. Például Valtteri Bottas, akit Oroszországban arra utasítottak, hogy adja át az első helyet Hamiltonnak. Austinban újabb parancsra számíthat, ha úgy hozza a szükség, derült ki Toto Wolff nyilatkozatából.

„Beszéltünk erről, és sokat küszködtünk a döntéssel. Végső soron, ha eljön a vasárnap, valószínűleg a pontokat fogom választani, habár szívem mélyén gyűlölöm. Meglátjuk, hogyan alakul a vasárnap” – mondta a planetf1.com-on idézett Wolff, a Mercedes csapatvezetője. „Beszéltünk 2007-ről, amikor a bajnoki cím két verseny alatt pár ponttal úszott el. Minden egyes nap teljes összpontosításra van szükség. Ha elég pont gyűlik össze, akkor szerencsések leszünk és nagyot fogunk ünnepelni. Ha nem, akkor megyünk a következő versenyre és nagyon keményen hajtunk.”



A Mercedesnek kedvez, hogy Vettel három rajthelyes büntetést kapott, amiért a piros zászló alatt a pálya bizonyos szakaszán nem lassított elegendően. Ez a harmadik ilyen jellegű büntetés idén, Wolff pedig úgy véli, a szabállyal nincs minden rendben: „Erről beszélnünk kell. A pályabírók biztonsága, valamint ha egy autó van a gumifalban, különösen fontos. Át kell tekintenünk a szabályokat, mivel a cél, hogy megszabaduljunk a büntetésektől. Nem triviális dolog ennek a kettőnek az egyesítése” – vélekedett Wolff.

Ha már Ferrari, a csapatvezetőt meglepi, hogy a rivális a szezon ilyen késői pontján állt elő egy komolyabb fejlesztési csomaggal: „Igazából nagyon érdekes, hiszen azt jelenti, hogy még mindig nyomják az idei fejlesztést. Azt hiszem, a legtöbb csapat már teljesen leállt, és a következő évre koncentrálnak. Ha újdonságokat hoztak Austinba, az azt jelenti, hogy nem álltak át teljesen a jövő évi autóra, ez pedig érdekes” – fejtegette az osztrák.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: