DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 7. csütörtök
F1

Hamilton és Bottas is unta magát az edzéseken

Keveset jártak a pályán a pilóták az USA Nagydíj esős pénteki napján: a két Mercedes-pilóta összeadva csupán 16 kört tett meg. Lewis Hamilton mindkét szabadedzésen a leggyorsabb volt.

A pálya specialistája – az eddigi hat austini USA Nagydíjból ötöt megnyert –, Lewis Hamilton intermediate abroncson megfutotta mindkét szabadedzés leggyorsabb időeredményét, annak ellenére, hogy az elsőn csak hat, a másodikon három kört (azaz egyetlen gyorskört) tett meg. Az ötödik vb-címétől karnyújtásnyira levő Hamilton elsősorban az amerikai rajongók miatt sajnálkozott:

„Nem volt egy eseménydús nap, ami sajnálatos, hiszen sok ember kijött a pályára. A reggeli időjárás nyomorúságos volt, viszont úgy tűnt, fel fog száradni a második edzésre. Aztán hirtelen az ég megint leszakadt” – mondta Hamilton a Mercedes sajtóanyagában. „Az FP1-ben csak pár kört tettem meg, mivel szükség lesz a gumikra az FP3-ig, az esőben pedig csak nagyon keveset lehet tanulni. Az FP2-ben a végéig vártam, mielőtt kimentem, hogy megnézzem, változott-e a pálya vagy a gumik teljesítménye.”



 

„Az autóval jól éreztem magam, de a pálya kicsit egyenetlenebb volt, mint a múltban. Összességében még így is élveztem, azért, mert szeretek ezen a pályán vezetni és az esőben is. Egy kis izgalom kijutott ma” – beszélt arról Hamilton, hogy bár eseménytelenül telt, teljesen azért nem volt feledhető a péntek.

Valtteri Bottas jobban unatkozott nála, ő a második edzésen pályára sem lépett: „Meglehetősen unalmas nap volt, csak arra vártunk, hogy menjen el az eső. Minél több gumit elhasználunk pénteken, annál kevesebb marad egy lehet, hogy esős időmérő edzésre. Ezért inkább szombaton megyünk ki, mint pénteken a rendelkezésre álló gumikészlettel” – mutatott rá Bottas, hogy túl kevés esős abroncs áll a csapatok rendelkezésére, ez hibáztatható a szabadedzéseken látható pangásért.

„De még a délelőtti kevés pályán töltött idő alatt, rossz körülmények között is jónak érezte az autót. Erősnek tűnik esőben és szárazon is. Trükkös lesz beállítani szombatra és vasárnapra, mivel senki sem tudta még a száraz gumikat kipróbálni. Akkor fog kiderülni, mennyire voltak jók a szimulációink, mert a teljes beállítás azokon és a gyárban elvégzett kemény munkán alapul” – árulta el az első szabadedzés második helyezettje, hogy egyelőre teljes mértékben a számítógépek előtt ülő mérnökökre támaszkodnak.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: