DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 7. csütörtök
F1

A pilóták szerint is túl erős Vettel büntetése

Sebastian Vettel három helyes rajtbüntetést és két büntetőpontot kapott az USA Nagydíj második szabadedzését követően. A legtöbb versenyző, köztük a Toro Rosso pilótái is úgy gondolják, az FIA túl erősen próbálja szabályozni őket.

Az USA Nagydíj első szabadedzését követően Sebastian Vettelt azért vizsgálták a versenybírók, mert a négyszeres világbajnok nem lassított le eléggé a piros zászlós szakasz alatt, ami Charles Leclerc megpördülése miatt lépett érvénybe. A szakértők úgy látták, hogy habár Vettel valóban visszavett a tempójából a piros zászló érvénybe lépésének pillanatában, azt nem a kellő mértékben tette, így a vasárnapi futamra három hellyel hátrábbra sorolták a bajnoki harcban már csak matematikailag esélyes németet.

Az esetet követően Vettel mellett több pilóta is azon a véleményen volt, hogy az FIA túl szigorúan próbálja szabályozni őket. Pierre Gasly, a Toro Rosso versenyzője elmondta, korábban nem kellett egy meghatározott delta időt betartaniuk a piros zászló alatt, hanem elég volt az is, ha megfelelően lelassítottak és óvatosan vezettek. „Ez korábban elég jól működött, viszont most erre nagyon szigorúan odafigyelnek, és a szabály az szabály, amit nekünk tiszteletben kell tartanunk.” A francia pilóta ellenben úgy gondolja, Vettel szituációja azért is kényes, mert a német a világbajnoki címért harcol, ez a büntetés pedig csak tovább rontja az izgalmakat.



Az FIA elsősorban a következetességgel magyarázta a büntetést, hiszen az idény során már Esteban Ocont és Daniel Ricciardot is hasonló esetben ugyancsak három rajthellyel hátrébb sorolták. Gasly szerint ez is azt jelzi, hogy valamit tenniük kell az ellen, hogy ilyen esetek ne forduljanak elő a jövőben. „Két büntetőpontot kapni emiatt, amikor nyilvánvalóan lassított, szerintem túl erős” – vélekedett a francia.

A Toro Rosso másik pilótája, Brendon Hartley is osztotta Gasly véleményét, mondván, esős körülmények között még veszélyes is lehet, ha valaki hirtelen vesz vissza a tempójából. „Ha Sebastian azonnal visszavett, ahogy meglátta a piros zászlót, akkor szerintem ez túl erős büntetés” – állt ki Vettel mellett az új-zélandi.

Romain Grosjean, a Haas francia versenyzője szerint is alig néhány ezredmásodpercük van arra, hogy visszalassítsanak az FIA által előírt delta időre, ez pedig sok esetben attól is függ, a pálya éppen melyik szakaszán járnak. „Van, amikor a jó helyen kapod el, máskor meg a pálya legrosszabb részén jársz, amikor belengetik a piros zászlót. Ha éppen a 17-es, 18-as kanyarban vagy, ott elég trükkös időben lelassítani” – mondta Grosjean.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: