A Formula-1-ben 2014 óta uralkodó hibrid-éra egyszerre rázta fel és nehezítette meg a száguldó cirkusz létezését. Bár a hihetetlenül bonyolult erőforrások átrendezték az erőviszonyokat, ezek fejlesztési költségei mára az egekbe szöktek. A 2017-es aerodinamikai változtatások tovább rontottak a helyzeten, amit a jelenlegi Renault-tanácsadó Alain Prost az alábbiak szerint oldana meg.
„A motorszabályok a legösszetettebbek, ezeken kellene egyszerűsíteni, ezáltal több lehetőséget adni a kiszámíthatatlanságnak, a találékonyságnak és a pilóták tudásának. A mai háborús gépezetek teljesítménye nyolcvan százalékban az erőforráson és az aerodinamikán múlik. Szeretnék kiegyensúlyozottságot látni. Az évek során volt turbó, V12, V10, V8, Michelin, Goodyear, Pirelli. Bonyolult lenne többféle technológiát vegyíteni, ezért a múltba nem mehetünk vissza, de a sokat számítana a kiegyenlítés” – taglalta.
Prost érdekes módon egy olyan aerodinamikai elem betiltásával tenné jobbá az F1-et, aminek ha nagyobb lenne a hatékonysága, azzal az autók test-test elleni küzdelme is egyszerűbbé válna. „Én eltávolítanám a diffúzorokat. Az én időmben több nagyteljesítményű koncepció is létezett, a szélárnyékban autózás pedig nem jelentett problémát. Aerodinamikai szempontból sokkal egyszerűbb autókra van szükség.”
A jelenlegi autók érzékenységén valóban segítene a leegyszerűsített aerodinamika, de Prost pont egy olyan megoldást száműzne a sorozatból, amely hatékonyságán – sok más elemmel ellentétben – csak elhanyagolható mértékben rontanak a kavargó légáramlatok.