A Szingapúri és Orosz Nagydíjat követően témává vált a Ferrari hirtelen visszaesése a Mercedes mögé az erősorrendben. A német szaklap, az Auto Motor und Sport elemzésében arra világított rá, hogy a Ferrari az egyenesekben lassult jelentősen, azaz a hátrány a motorhoz vezethető vissza. Ezt kapcsolatba hozták azzal, hogy a Ferrari sajátos kialakítású energiatárolójába egy második szenzort is telepített az FIA.
Maurizio Arrivabene, a Ferrari csapatfőnöke megerősítette, valóban bekerült az autóba az újabb mérőegység, csakhogy ennek semmilyen köze nincs a tempóvesztéshez – amely nem is egyenesben történt, hiszen az SF71H az elmúlt helyszíneken jobb végsebességgel rendelkezett a Mercedesnél.
„Az energiatárolónk kialakítása meglehetősen komplex, ezért elfogadtuk az FIA kérését, hogy együttműködjünk és elősegítsük a munkájukat. Ezért került be a második szenzor, amely viszont semmilyen hatással nincs a teljesítményünkre” – mondta az RTL-nek Arrivabene. „Ennek ellenére furcsának tartom, hogy már mindenki tud erről a második szenzorról, mert igaz, hogy elismertem, az energiatárolónk kialakítása komplex, ugyanakkor ez a Ferrari szellemi tulajdona. Remélem, hogy mindenkihez eljutott a második szenzor híre, de a jövőben nem fogjuk mindenki elé tárni a projektünk részleteit.”
„Nincs semmi újdonság az egyenesbeli sebesség kapcsán, mivel Szingapúrban és Oroszországban is gyorsabbak voltunk. Egészen pontosan Szingapúrban a riválisaink előtt jártunk, Oroszországban pedig nagyon közel voltunk hozzájuk, többé-kevésbé a Mercedes tempóját hoztuk” – folytatta Arrivabene. Hozzátette azt is, hol veszített köridőt a Ferrari: „Az alacsony sebességű kanyarokban buktunk. Vannak adataink, amelyek ezt bizonyítják.”