A Formula-1 egyik legnagyobb problémája (?) jelenleg az, hogy a nagy gyártók B vagy C csapatokat hoznak létre, gyakorlatilag alig maradt független "kiscsapat", mindegyik istálló kötődik a Mercedeshez, a Ferrarihoz, vagy éppen a Red Bullhoz. Ez viszont természetesen nem tetszik annak, aki kimarad a jóból, nevezetesen a Renault-nak.
"Ha a Force India a Mercedes junior csapatává válik, ezzel lehetővé teszi azt, hogy a Mercedes munkaterheket, erőforrásokat helyezzen át egy másik csapatba, emiatt pedig helyzeti előnybe kerüljön a tervben lévő költségsapka alatt, akkor az probléma, mert nekünk nincs ilyen lehetőségünk" - idézi a RaceFans.net Cyril Abiteboult, a Renault ügyvezető igazgatóját.
A tervek szerint ugyanis kötött lenne, hogy egy csapat mire mennyit költhet, de a kiskaput természetesen már megtalálták a nagy gyártók: bizonyos részeket "áthelyeznek" a partnercsapatokhoz, így továbbra is ők élvezik az előnyt. "Ezt alapvetően büntetni kellene. Ez már elérhető a Mercedes, a Ferrari és a Red Bull számára is, szóval mindhárom topcsapat jó helyzetben lenne, mi viszont nem. Ez komoly aggodalomra ad okot" - tette hozzá Abiteboul.
A Renault-nak egyébként is van miért aggódnia, hiszen a jelenlegi rendszerben sem tudja utolérni riválisait, sőt, a Force India átalakulásának és a Haas büntetésének köszönheti, hogy őrzi negyedik helyét a konstruktőri pontversenyben.