A kis- és középcsapatok helyezkednek leginkább arra az álláspontra, hogy ne csak az első tíz helyezettet díjazzák, hanem tizenöt, akár mind a húsz pilóta is részesüljön pontokban. Ezt leginkább azzal támasztják alá, hogy a tizedik helytől hátrébb látható csaták is jóval élvezetesebbek lennének.
Legutóbb a Belga Nagydíjon történt olyan, hogy Daniel Ricciardo, a rajtbaleset utáni javítás miatt összeszedett két körös hátránya miatt a versenytáv felénél kiállt a versenyből. Ez azért történt, mert az istálló számára addigra világossá vált, hogy lehetetlen lenne az első tíz közé kerülnie.
A Williams technikai igazgatója, Paddy Lowe leginkább azért növelné meg a pontszerzők számát, mert gárdájának pilótái, Lance Stroll és Szergej Szirotkin döntő többségében a 12. és 17. hely között végeznek, ezzel viszont semmilyen elismerés vagy jutalom nem jár, pedig befejezik a futamot.
„Leginkább emiatt javasolnám, hogy a nemzetközi szövetségnek felül kéne bírálnia a jelenlegi pontrendszert. Biztos vagyok benne, hogy pozitív hatása lenne. Úgy vélem, a jelenlegi szisztéma meglehetősen aránytalan. Ha a legjobb tizenöt, vagy akár mind a húsz pilóta részesülne pontokban, az lenne a jó” – nyilatkozta Paddy Lowe a Motorsport.com szakoldalnak.
„Idén az az egyik legfontosabb eredményünk, hogy általában mindkét autónk meglátja a kockás zászlót, sokkal megbízhatóbban teljesítünk, mint vetélytársaink, de ezt nem díjazza a jelenlegi rendszer. Pedig a srácoknak rengeteg munkájuk van abban, hogy versenyautóink végigbírják a távot. Óriási ösztönzés lenne mindenki számára, ha ez pontokban is megjelenne” – tette hozzá a technikai igazgató.
Valószínűleg ez a téma még többször is elő fog kerülni a következő hónapokban, években.