A hamarosan megjelenő, szeptemberi Autósport és Formula Magazinban mi is kiemelten foglalkozunk a Belga Nagydíj rajtjának történéseivel, és a halo F1-es szerepével – a fejvédő eszköz idén mutatkozott be a száguldó cirkuszban, rengeteg kritikát kapott esztétikája miatt, ám a Spában történtek talán az utolsó kétkedőket is elhallgattatták.
Jean Todt, a Nemzetközi Automobil Szövetség elnöke nemrég a Motorsportnak adott interjút az F1 versenyigazgatójával és Leclerc-rel karöltve, átrágva magukat a sportág biztonságának jelenlegi állását – Todt szerint az utóbbi évek bukásai nagyszerűen alátámasztják, hogy ha van lehetőség a javulásra, akkor azt nem szabad elszalasztani.
„Ha megnézzük Alonso balesetét 2016-ból, vagy az Ericssonét múlt péntekről, egyértelműen látható, hogy mekkora fejlődést sikerült elérnünk. Ez nem magától értetődő” – nyilatkozta a francia. „Néhány évtizeddel ezelőtt, a pilóták ottmaradtak volna egy-egy ilyen bukást követően. Ez 40 éve elfogadott volt, ma azonban már nem az. Könnyen lehet, hogy az egész motorsportot betiltanák, ha ilyen előfordulna. A dolgok változnak, és ezt észre kell vennünk” – mondta, ahogyan nemrég Whiting is kiállt az eszköz mellett.
Todt, a szövetség első embereként folyamatosan harcolt a halo bevezetéséért, ám le kellett nyelnie jó néhány kritikát, amíg az ügyét keresztül tudta vinni a pilóták érdekképviseleti szervén. „Frusztráló volt, hogy némelyüket hidegen hagyta. De végső soron tisztelnünk kell őket, ahogyan nekik is azt, amit csinálunk. Mi azért álltunk ki mellette, mert meg voltunk győződve róla, hogy ez a helyes irány.”
„Persze az autó dizájnja némileg megváltozott, de imádom a versenyzést, és imádom az F1-et. Nem sokkoló a látvány, ha meglátok egy autót halóval. Számomra a legnagyobb kérdést az jelentette, hogy a kilátás csökkenni fog-e? Ugyanis nem javíthatunk a biztonságon egy másik terület rovására. De ez nem történt meg, senki sem panaszkodott. És tudtuk, hogy előbb, vagy utóbb történni fog valami.”