DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 18. csütörtök
F1

Kiszámolták: 50 ponttal vezethetne Vettel

A Ferrari vezérpilótája túl sokat hibázik ahhoz, hogy világbajnok legyen, jelentették ki Monza után sokan. Összegyűjtötték azt a hat versenyt 2017 óta, melyeken értékes eredményeket dobott el, összesen 125 pontnak megfelelőt.

Az Olasz Nagydíjat követően, melyen Sebastian Vettel a Lewis Hamiltonnal való összeérés és megforgás miatt elveszített egy újabb értékes eredményt, egy angol újságíró számolgatásba kezdett: azt silabizálta ki, hogy 2017 kezdete óta Vettel hány pontot veszített Hamiltonnal szemben a világbajnoki harcban. Dan Ripley a Daily Mailnek sorra vette azokat a versenyeket, melyeken Vettel önhibájából veszített pozíciókat: kiszámolta, hogy enélkül milyen helyen ért volna célba ő és Hamilton, majd összegezte, hogyan alakultak volna a pontok az incidensek nélkül.



A 2017-es szezonból két versenyt emelt ki, melyeken Vettel forrófejűsége nagyon sokba került: Azerbajdzsánt a német pilóta safety car mögötti ámokfutásával, valamint Szingapúrt a rajtbalesettel. A számolgatás szerint az esetek nélkül – amelyek hatással voltak a német megítélésére, mentálisan gyengének bélyegezték – változatlanul Hamilton nyerte volna a 2017-es vb-címet, de csak egy pont különbséggel a két eset miatt 45 pontot bukó Vettellel szemben.

Ugyanez táblázatos formában – bal oldalon a valós eredménnyel, a jobb oldalon azzal az eredménnyel, amellyel Vettel hibája nélkül végződhetett volna az adott verseny és a világbajnokság:

2018-ban érzékelhetően többet ront Vettel, amit Ripley cikke is alátámaszt. Négy esetet sorakoztatott fel, Azerbajdzsánt az elmért első kanyarral, Franciaországot Bottas megforgatásával és az 5 másodperces büntetéssel, Németországot a kicsúszással, valamint Olaszországot a megforgással. Számításai szerint Vettel 80 pontot bukott, melyek nélkül most 50 egységgel vezetné a világbajnokságot!

Ugyanez táblázatban:

Hozzátennénk, hogy a „Vettel hibája nélkül” oszlopban szereplő eredményeket és pontokat csak becslésnek érdemes tekinteni, hiszen nehéz bebizonyítani, hogy Hamilton 2017-ben Szingapúrban a rajtbaleset nélkül második lett volna – az incidens során Raikkönen és Verstappen is előle esett ki –, vagy ugyanígy azt, hogy Vettel győzött volna Monzában, ha nem pördül meg.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: