Mint ismeretes, Camilleri Sergio Marchionne nemrégiben bekövetkezett halála után vette át a Ferrari vezérigazgatói posztját, érkezésével pedig mind a szakma, mind pedig a bennfentesek biztosra vették, hogy hiába volt tervbe véve a Saubernél pallérozódó saját nevelésű Charles Leclerc előléptetése, Raikkönen és az új vezér szoros barátsága biztosan felülírja majd az elhunyt nagyfőnök által megfogalmazott terveket. A többség már a bejelentést várta Monzára, ami nem történt meg, így újra felmerült a kérdés: mit lép a Scuderia?
Camilleri nagyfőnökként első ízben tett látogatást a paddockban: a Ferrari-vezérek monzai vizitje általában olyan, mint a pápalátogatás, teátrális jelenetek között zajlik, az új góré viszont az elődeitől eltérően, szinte suttyomban lopózott be pénteken a pályára. A gárda motorhome-jában egy rövid sajtóértekezletet is tartott, ahol azonban nem szolgált konkrétummal: „Túl sokat egyelőre nem tudok mondani a jövőről. Bízom abban, hogy a csapat megtalálja a legmegfelelőbb megoldást. Kimi valóban jó barátom, viszont a döntést a csapat és Maurizio Arrivabene fogja meghozni. Persze meg is fogjuk beszélni. Ha megszületik a döntés, perceken belül közölni fogjuk majd” – hangzott Camilleri „neszesemmifogdmegjól” válasza a jövő évi pilótaösszeállítással kapcsolatban.
Bejelentés helyett egyelőre pletyka van, mégpedig olyan, amely egy eddig nem hallott forgatókönyvet vázol, s amelyről a formula.hu a nap folyamán három, egymástól független, ám korábban megbízható forrástól is hallott. Eszerint hiába várják a drukkerek Raikkönen kontraktusának meghosszabbítását, az nem fog megtörténni, hanem a Ferrari az eredeti, Marchionne által megfogalmazott tervének megfelelően Leclerc előléptetése mellé teszi a garast. Igaz, hogy a finn jelenlegi teljesítményére nem lehet panasz, sőt, Sebastian Vettel is mellette lobbizik, de állítólag a monacói pilóta útját egyengető Todt család lobbiereje erősebb, ráadásul a vezérkar mindenképpen a saját akadémiáról kikerült, pénzügyileg is olcsóbb megoldást kívánja választani. Ezzel ráadásul két legyet ütnének egy csapásra, ha ugyanis Leclerc távozna a Saubertől, oda egy másik saját nevelést, Antonio Giovinazzit delegálnák, aki szintén régóta vár arra, hogy élesben is lehetőséget kapjon az F1-ben…
Mit csinál Raikkönen abban az esetben, ha kiszorul a Ferraritól? Korábban felmerült, hogy ebben az esetben talán a Sauberhez delegálná a Ferrari, amit azért nehéz elképzelni, természetesen szóba jöhet a visszavonulás is, ám a formula.hu forrásai szerint a finn egy váratlan dobással is előrukkolhat: informátoraink szerint a 2007-es világbajnok tárgyalásokat kezdeményezett korábbi munkaadójával, a McLarennel, s bár a wokingiak más neveket puffogtatnak, az északi klasszis állítólag közel áll a megállapodáshoz. A szkeptikusok szerint a brit gárda képtelen lenne megfizetni a korábbi vb-elsőt, ám nem szabad megfeledkezni arról, hogy a Zak Brown vezette formáció marasztalta a köztudottan nem olcsó Fernando Alonsót is, így vélhetően meglenne a fedezet Raikkönen fizetési igényeinek teljesítésére is. Alonso távozásával a csapat számára is fontos lenne, hogy egy nagy nevet igazoljanak Carlos Sainz mellé, hiszen mást egyébként sem nagyon tudnak felmutatni…
Pénteken már nem csak a paddockban zajlott az élet, hanem az Autodromo Nazionale aszfaltcsíkján is, amelyet éjszaka és a délelőtti órákban is durva eső áztatott. A nyitányon Sergio Perez révén a Racing Point Force India könyvelhette el az első edzéselsőségét, délután viszont már száraz pályán a Ferrarik zártak az eredménylista első két helyén: délelőtti váltócseréje után az 1:21,105-ös kört repesztő Vettel 0,270 másodperccel zárt Raikkönen előtt. Elégedett ennek ellenére sem lehetett a német, ugyanis a Parabolicánál kisodródott, átszánkázott a kavicságyon és a szalagkorlátot is érintette, így idejekorán vissza kellett térni a bokszba: „Ma minden volt, délelőtt néhány kilométer után technikai gondjaink voltak, délután viszont jobban ment. Igaz, sajnos időt veszítettem a Parabolicánál történtek miatt, de az autó legalább jól működött és bízom benne, hogy ezt az előttünk álló két napban is meg tudom mutatni” – nyilatkozta a négyszeres világbajnok, aki a Belga Nagydíjon aratott győzelme után a hétvége legfőbb esélyeseként lehet számon tartani.
Lewis Hamilton, a Mercedes pilótája, Vettel elsőszámú ellenfele, a bajnoki tabella éllovasa a 3. pozícióban fejezte be a napot, a brit kevesebb mint 2 századdal szorult Raikkönen mögé. „Van némi lemaradásunk a Ferrarihoz képest, hosszabb és rövidebb etapon is. A köreimet jónak éreztem, viszont a Ferrari ma is egy picit gyorsabb volt. Keményen dolgozik az egész csapat annak érdekében, hogy holnapra javuljunk. Tudjuk, hogy melyek azok a területek, ahol le vagyunk maradva, így remélem, hogy az időmérőre sikerül előrelépnünk” – fogalmazott a szigetországi ász, aki 17 ponttal előzi meg Vettel az egyéni ponttáblázaton.
Monza – amelyet a Sebesség Templomaként is emlegetnek – már produkált egy brutális bukást is, amelynek szenvedő alanya az Alfa-Sauber pilótája, Marcus Ericsson volt. A svéd a második gyakorlás elején, a célegyenes végén bukott gigantikusat: a kanyarhoz közeledve a DRS nem zárt vissza, s amikor a pilóta beletaposott a fékbe, az autó balra sodródott, nagy sebességgel nekivágódva a falnak. Az elszabadult jármű többször is átfordult önmagán, a látottak alapján csodával határosnak mondható, hogy Ericsson a saját lábán hagyta el a baleset helyszínét.