Az Olasz Nagydíjat megelőzően jutott az Autosport szaklap tudomására, hogy a Ferrari idén már felhasználta második 100 kilométeres promóciós lehetőségét, amelyet filmforgatási napként is szoktak emlegetni. Az istálló 2018-as autója a szigorúan megszabott keretek között júliusban gurult pályára Monzában. A versenygépet Charles Leclerc, a Sauber pilótája vezette, aki akkor toronymagas esélyesnek tűnt a következő évi versenyülésre.
A tesztelés a Formula-1-ben korlátok közé van szorítva: a szezont megelőzően nyolc, az évad közben négy hivatalos tesztnap áll a mezőny rendelkezésére. Ezeken kívül az adott évi autók vagy a Pirelli-gumiteszteken, vagy két filmforgatási napon gurulhatnak pályára (a Ferrari első ilyen napját még a barcelonai teszt előtt kiaknázta).
Az utóbbi két esetben azonban szigorúan korlátozzák az információgyűjtést, filmnapokon csak 100 kilométer teljesíthető, valamint egyedül bemutatógumikat szabad használni. Ennek ellenére lehetséges adatokat gyűjteni, például aerodinamikai alkatrészekről vagy a motorról. Az Autosport kiemeli, hogy a Ferrari azt is feltérképezhette a riválisokat megelőzve, hogyan változott meg az újraaszfaltozott célegyenes felülete. Az újraaszfaltozás fő célja az volt, hogy egy számottevő egyenetlenséget eltüntessenek.
Az aktuális hírek szerint Leclerc leigazolásáról letett a Ferrari, Kimi Raikkönen hosszabbítását pedig a hét során jelentik be Monzában.