Az most már teljesen egyértelmű, hogy fordulóponthoz érkezett a Formula-1 hibridkorszaka, hiszen hosszú évek után most először nem a Mercedesé a legerősebb motor, hanem a Ferrarié - a maranellóiak erőfölénye világosan kidomborodott Spában, ezzel pedig teljesen új helyzetbe került az utóbbi évek világbajnok csapata. A problémájuk azonban nem csak itt keresendő.
"Ha megnézem a futamot, több dologban is hátrányt látok" - idézi a Mercedes vezérét az Autosport. "Erős csapatunk van, de vannak egyértelmű gondok, amelyek miatt nem tudunk úgy teljesíteni, ahogy várjuk. A fő gyengeségnek a kigyorsításokat látom, de ezen felül is világos, hogy a Ferrarikhoz, Red Bullokhoz, Force Indiákhoz képest a mi autónk főzte meg leginkább a gumikat" - magyarázta.
"A Ferrari erőfölényben van, láthattuk ezt az időmérőn, az egyenes különböző részein. Ezt abból is látni, hogy még amikor rosszabb is a kigyorsításuk, mint a miénk, a motor akkor is kihúzza őket. Ez látszik és ha az erőfölényükhöz hozzáadjuk a mi gyengeségünket mondjuk az egyes kanyarban, akkor máris kész a baj. Ha nem vagyunk elég jók a kigyorsításoknál és még erőben is lenyomnak minket, akkor az történik, ami az első körben történt" - fűzte tovább gondolatait Wolff.
És hogy mit lehet tenni? "Ez arról szól, hogy meg kell érteni és jobban be kell kalibrálni az erőforrást, minden teljesítményt kihozni a szoftverből, az üzemanyagból, az olajból és mindent optimalizálni. Ez már nem a hardveren múlik, szóval igen, lehet találni még teljesítményt, de nem fogunk hirtelen három tizedet javulni és eltűnni a naplementében."