Bár több szakember is attól tartott a tavaly év végi folyamatos teljesítményromlást látva, hogy a Haas 2018-ban az utolsó helyekre csúszhat vissza. Ehhez képest az amerikai istálló a téli szünetben elképesztően jól dolgozott, kitűnő csomaggal jelentkezett idén, amihez a bivalyerős Ferrari-motor is sokat hozzátesz.
Jelenleg úgy áll a gárda a gyártók világbajnokságának ötödik pozíciójában, hogy bőkezűen hullajtotta el a pontokat az eddigi versenyeken (a szezonnyitón rögtön huszonkettőt!). Tizenhat egység a lemaradás a negyedik helyezett Renault-val szemben, míg hét ponttal előzi meg a Force Indiát (amely istállót a zűrzavarok miatt ki is vehetünk a képletből, mivel az utóbbi, mozgalmas napok végeredményeképp az „eredeti” Force India megszűnt létezni, így eddigi pontjai is elvesznek.
A Haas számára jó hír, hogy az utóbbi hetekben, az évad első harmadában csak csetlő-botló Romain Grosjean kezdte visszanyerni remek formáját, az utolsó négy nagydíjból háromszor is pontot szerzett, Ausztriában rögtön tizenkettőt. Bár az idei autó fejlesztését teljesen leállította az istálló és kizárólag a 2019-es rakétára összpontosít már, így is azt tűzték ki célul, hogy év végére el kell érni (és lehetőleg át is lépni) a 100 pontos álomhatárt.
Ehhez harmincnégy egységet kell még gyűjteniük, ami a hátralevő kilenc futam során egyáltalán nem lehetetlen feladat. „Be kell hoznunk azt a pontmennyiséget, amit a szezon első felében vesztegettünk el. Ez az idei küldetésünk, a szezon végéig a lehető legjobb eredményeket kell hoznunk” – nyilatkozta Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke.
„Úgy gondolom, hogy át kell lépnünk a százpontos határt és szerintem erre képesek is leszünk. Ha év végén a negyedik vagy ötödik pozícióban akarunk végezni, akkor szükség is lesz erre. Nem látom okát annak, hogy miért ne teljesíthetnénk ugyanolyan jól ezután is, mint a nyári szünet előtt” – tette hozzá Steiner.