Az őrbottyáni versenyző minden egyes momentumra odafigyelt.
„Idén is lehetőségem volt részt venni a Forma 1-es tesztnapon, amit a Hungaroringen rendeztek a verseny után. Jó volt látni újra a csapatot, hiszen ezt megelőzően már a tavalyi teszten, és Faenzában, a gyárban is találkozhattam velük. Nagyon sok érdekes dolgot láttam. Nem csak körözgettek a pályán, minden adatot, információt próbáltak begyűjteni. Ez már abból látszott, hogy a szerelők mellett több Honda mérnök is dolgozott, az erőforrás jobb működésén.”
Minden pályára történő bemenet előtt a féket, futóművet, elektronikai rendszereket, motor és váltó részegységeit átvizsgálták, és minden kenőanyagból, folyadékból mintát vettek, amit később megvizsgálnak. Láthatta, hogy hogyan tesztelik a színkóddal jelöletlen gumiabroncsokat a Pirelli számára.
„Több különbséget is felfedeztem a tavalyi, illetve a mostani erőforrás részegységei között. Mivel a múlt évben még Renault motor, most pedig Honda hibrid hajtja a Toro Rossot. Első ránézésre a technikai megoldások hasonlóak a két erőforrás között. Itt a hibrid rendszer feladatai közé tartozik a belő égésű motor meghajtása indítás előtt, míg tavaly ez egy külön erre a célra készített starter motorral történt. A hűtő és a hőelvezető nyílások nagyobbak a hőcserélő elemekkel együtt. És még sorolhatnám.”
„Bepillantást nyertem a mérnökök munkájába is. Külön mérnök az autó mellett egy számítógéppel indítja a motort, és ő felel azért, hogy az erőforrás indulásra kész állapotban legyen, mielőtt kiengedik a pilótát a pályára. A box másik felében pedig több mérnök azt figyeli a monitorokon, hogy miként viselkedik az autó a pályán, és élő telemetria segítségével azt is látják, hogy hogyan vezet a versenyző.”
„A szerelők a legtöbb esetben a hátsó rugózáson és a stabilizátor előfeszítésén állítottak. De az ilyen finombeállítások mellett, két pályára történő bemenet között teljes padlólemezt is cseréltek. Jó volt látni ilyen közelről azokat a dolgokat és technikai megoldásokat, amit kívülről nézve nem lehet megfigyelni, és emiatt is kérték a csapattagok, hogy a boxban ne fotózzunk, mert a részletek nem publikusak. Biztos vagyok benne, hogy a későbbiekben is lesz ilyen lehetőségem, és továbbra is tartani fogom velük a kapcsolatot.”
A tanulmányi kirándulás után Magyar János már a következő versenyére készül. Augusztus 17-19-ig a Slovakiaringen láthatjuk újra versenyezni a közép-európai zónabajnokot.