DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 25. szerda
F1

Nem hivatalos pályacsúcsot futott Giovinazzi az első tesztnapon

A Ferrari tartalékpilótája 2,5 másodperccel volt gyorsabb mindenki másnál a Hungaroringen. Kedden bemutatkoztak a 2019-es első szárnyak, valamint egy baleset történt.

Akárcsak tavaly, 2018-ban is a Hungaroringen rendezik meg a Formula-1-es szezon második évközi tesztjét, amely kilenc csapat részvételével zajlik, a Haas ugyanis céltalannak tartja a nyári szünet előtti gyakorlást, ezért nem maradt a helyszínen. Az első, keddi tesztnap két négyórás felvonásból állt, köztük ebédszünettel.

A két nap alatt a csapatok autóiban elsősorban tesztpilóták és fiatal versenyzők kapnak lehetőséget, köztük a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi, aki a délelőtti és délutáni etapban is megfutotta a legjobb kört, csakhogy míg az első szakaszban ez 1:19,648-at jelentett, a másodikban 1:15,648-as űridőt autózott. Ez a Hungaroring friss pályacsúcsát, Sebastian Vettel második szabadedzésen elért 1:16,170-ét is túlszárnyalja, mivel azonban nem versenyhétvégén született, nem fog bekerülni a hivatalos nyilvántartásba. A kör gyorsaságát magyarázza, hogy a legpuhább, hiperlágy abroncson született, amely nem volt elérhető a nagydíjon.



Összehasonlításként az eredménylistán második Marcus Ericsson a Sauberrel 2,5, a harmadik Brendon Hartley 3,6 másodperccel maradt le az olasztól szintén hiperlágy keveréken. Hartley tette meg a legtöbb kört 126-tal, rajta kívül a Red Bullban ülő Daniel Ricciardo, valamint a McLarent vezető Lando Norris lépték át a 100 körös határt, a Mercedest mindkét napra birtokba vevő Formula-2-es éllovas, George Russell viszont csak 49-et teljesített, míg a Williamsben ülő Oliver Rowland 45-öt.

Az edzés során egyetlen baleset történt: Sean Gelael 16 órakor a 11-es kanyarban összetörte a Toro Rossót. A magyarázat, hogy a Toro Rosso két autót állított csatasorba Hartley-val és az indonézzel, az, hogy Gelael a Pirelli számára tesztelt abroncsokat.

A keddi nap másik érdekessége volt, hogy több csapat már most felszerelte autójára 2019-es első szárnyát, amely a szabályok szerint egyszerűbb és szélesebb lesz, az általa generált légáramlás pedig megkönnyíti az előzéseket. Daniel Ricciardo Red Bulljára, Nicholas Latifi Force Indiájára és Oliver Rowland Williamsére került fel a jövő évi elem.

A teszt utolsó óráiban csapadék érkezett a Hungaroringre, néhányan azonban esőgumikkal folytatták a körözést. Szerdán 9-től ugyancsak nyolc óra pályán tölthető idő áll a pilóták rendelkezésére, akik között Kimi Raikkönen és Robert Kubica is szerepel majd.

Az 1. tesztnap eredménye:

  Versenyző Csapat Autó Köridő Hátrány Körök
1. Antonio Giovinazzi Ferrari SF71H 1:15.648   96
2. Marcus Ericsson Sauber C37 1:18.155 +2.507 95
3. Brendon Hartley Toro Rosso STR13 1:19.251 +3.603 126
4. Lando Norris McLaren MCL33 1:19.294 +3.646 107
5. George Russell Mercedes W09 1:19.781 +4.133 49
6. Daniel Ricciardo Red Bull Racing RB14 1:19.854 +4.206 125
7. Nicholas Latifi Force India VJM11 1:19.994 +4.346 103
8. Nico Hülkenberg Renault RS18 1:20.826 +5.178 65
9. Oliver Rowland Williams FW41 1:20.970 +5.322 45
10. Sean Gelael Toro Rosso STR13 1:21.451 +5.803 109
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: