DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Sainznak van egy ötlete észszerűbb safety car-szabályra

A Renault fiatal pilótájának pontját elvették, amiért biztonsági autó mögött előzött. A félreértéseket ki lehetne küszöbölni, ha a lekörözötteknek nem előzni kellene.

A Formula-1-es rajongók kívülről fújják, mi a biztonsági autós fázisok procedúrája. Miután a pályán elhárult a veszély, nem indul újra azonnal a verseny: előbb a lekörözött pilóták visszavehetik körüket, hogy ne akadályozzák a pozícióharcokat. A safety car pályán tartózkodását több körrel megnyújtja, amíg a körhátrányban levő versenyzők megelőzik az előttük levőket és a biztonsági kocsit, majd utolérik a mezőnyt. Carlos Sainz szerint sokkal egyszerűbben és észszerűbben is meg lehetne oldani.

„Furcsállom, miért nem azt csináljuk, hogy a lekörözöttek hagyják magukat megelőzni, majd visszaállnak a sor végére, ahelyett, hogy egy teljes körön át kell nyomniuk a biztonsági autó mögött” – mondta a spanyol pilóta az Autosport lapnak. „Talán egyszerűbb lenne beállni a sor végére, aztán visszakapni az imént elveszített kört.”



Sainz a Magyar Nagydíj sajtónapján nem véletlenül beszélt a biztonsági autó mögötti szabályokról, hiszen Németországban pont ezekből kifolyólag kapott büntetést. A spanyol 10 másodperces időhozzáírással az utolsó pontszerző pozíciót veszítette el (11. helyen rangsorolták), azért, mert a safety car mögött előzte meg Marcus Ericssont, éppen, amikor visszavette körét.

„Ez egy sajátos eset volt, furcsa helyzet. Miután kiálltam a köztes gumikért, leköröztek, majd jött a safety car és a figyelmeztetés, hogy vegyük vissza a körünk. Én nem igazán tudtam, hogy ki a lekörözött, ki előzhet és ki nem. Szerintem néhány versenyzőt nálam később értesítettek, ezért nem gyorsítottak, különösen a Sauber. Úgy gondoltam, valami problémája van, és nem akar felzárkózni. Nem is tempózott, ezért saját döntésként megelőztem” – magyarázta a Renault spanyolja. „Szóltak, hogy adjam vissza a pozíciót, amit meg is tettem. Nem tudom, hogy szándékosan vagy nem, de megint fékezett, és újra elengedett.”

Az ugyancsak Autosporton megszólaltatott Ericsson másképp látja a szokatlan jelenetet: „Padlógázon mentem a hátsó egyenesben, és nem értettem, mit csinál. A 2-es és 6-os kanyar még nedves volt, ezért nem 110 %-on mentem a 2-esben, ahogy szerintem senki, aki akkor slicken volt. Az egyenesben újra odaléptem, ő viszont szélárnyékból megelőzött a 6-os kanyarba menet” – magyarázta a Sauber svéd pilótája.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: