Kimi Raikkönen többször is vezette a Német Nagydíjat: ő állt az élen, ameddig csapata arra nem utasította, eltérő stratégiája miatt engedje maga elé Sebastian Vettelt – majd rövid ideig újra első helyre került, mikor Vettel kicsúszott az esőben, Valtteri Bottas pedig teljesítette bokszkiállását. A finn végül azonban csak harmadikként zárta a futamot a Mercedes két autója mögött. A versenyző elismerte, hogy mikor eleredt az eső, csupán tapogatózott a pályán:
„Meglepő módon egyes kanyarokban erős volt a tapadás, másokban viszont egyáltalán nem volt. Az esőt főleg a 2-es és 6-os kanyarokban lehetett érezni, nehezen lehetett megmondani, hogy mikor kell lassítani, és hol kell keresni a tapadást. Ilyenkor fékezés előtt kell dönteni, tudva, hogy ha nedvesebb lesz, mint amire számítasz, akkor nincs mit tenni” – mondta Raikkönen a ferrari.com-nak. „A legtrükkösebb pillanatok a biztonsági autó érkezése előttiek voltak. Nagyon esett, mégis normális volt a tapadás, azután pedig hirtelen nagyon rossz lett.”
A finn ezekben a körökben, még Vettel kicsúszása előtt veszítette el a második helyet Valtteri Bottasszal szemben, mikor lekörözöttek egy csoportját érték utol:
„Egyszer volt egy pillanatom néhány sereghajtóval, és sajnos elbuktam a második helyet. Sok szempontból jobb lehetett volna, de ezt kaptuk. A helyzetet figyelembe véve a legtöbbet hoztuk ki belőle” – mondta Raikkönen, aki a versenyt követő első interjúban még egy Saubert emlegetett bűnbakként. Valójában egy másik Ferrari-motoros autó, Kevin Magnussen Haasa miatt kellett kiszélesítenie a pályát, ami lehetőséget adott Bottasnak, hogy lecsapjon.
A futamot követő sajtótájékoztatón szóba került, hogy a futam utolsó fázisában, a biztonsági autót követően a Mercedes váratlanul erős volt ultralágy abroncson, ellentétben a hétvége addigi részével:
„Igen, valóban nagyon erősek voltak. Mondogatták, hogy mi mennyire gyorsak vagyunk az egyenesben, az újraindítás után mégsem ez volt a helyzet, Valtteri jó etapot teljesített. Meglepett, hogy általánosságban mennyire jó a tapadás az eső és hideg gumik ellenére. Talán az ultralágy működött kiemelkedően az esős körülmények között. A múltból való emlékeimhez képest meglepő volt” – fejtegette a Ferrari-pilóta.