DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
F1

Renault: A hátsó gumikra kell majd vigyázni

A 2018-as évben fontos szerepet játszanak az abroncsok, és nem lesz ez másként a Német Nagydíjon sem, a Renault technikai igazgatója, Bob Bell szerint ugyanis Hockenheimben is ez lesz a kulcskérdés.

Különböző versenyeken különböző problémákba ütköztek a Renault-nál, Ausztriában például Carlos Sainz olyan mértékű szemcsésedéstől szenvedett, hogy kénytelen volt kiállni egy második, nem tervezett kerékcserére, így a szezonban másodszor az első tízen kívül ért célba.

Bell szerint most is kulcsfontosságú lesz, hogy vigyázzanak az abroncsokra, ugyanis a hátsó gumik számára rendkívül megterhelő Hockenheim a sok kigyorsítás miatt. Ő azonban biztos benne, hogy Sainz és Hülkenberg is képes lesz a megfelelő hőmérsékleti tartományban tartani a gumikat, hogy a lehető legjobb eredményt érjék majd el vasárnap:

A hátsó gumik életben tartása lesz a kulcs


„Minden pályán más problémánk volt. Ausztriában nem is a gumikopással voltak gondjaink, hanem azzal, hogy a gumi felhólyagosodott. Ilyenkor a gumi belülről szinte felforr és tönkreteszi az abroncs szerkezetét. Nem normális működési folyamat egy gumitól” – panaszkodott Bell.

„Minden attól függ, melyik pályán kell versenyeznünk. Hockenheimben rendkívül oda kell majd figyelnünk a hátsókra, hogy ne engedjük azokat túlmelegedni.”

A Német Nagydíjra a Pirelli a közepes, a lágy és az ultralágy abroncsokat viszi el, kihagyván a piros oldalfalú szuperlágy gumit, így két keménységi fokozattal lágyabb abroncsok lehetnek az autókon.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: