A Német Nagydíj és helyszíne, Hockenheim egy év (újabb) szünet után tért vissza a 2018-as versenynaptárba. Ez egyben azt is jelenti, hogy ezen a versenyhelyszínen még sosem szerepeltek a 2017-ben megjelenő új generációs versenyautók, melyek rögtön több másodpercet gyorsultak az előző szezonhoz képest. Hockenheim így félig-meddig új pálya lesz a pilóták számára: az első szabadedzés során fel kell mérniük, a pálya kanyarjai milyen tempóval vehetők be a 2016-os gépeknél sokkal nagyobb leszorítóerővel rendelkező konstrukciókkal.
„Van pár egyenes és gyors sodrású kanyar a pályán” – mondta Carlos Sainz a Renault előzetesében. „Ez lesz az első alkalom, hogy Hockenheimben a szélesebb, nagyobb leszorítóerejű Formula-1-es autókat vezetjük, ami azt jelenti, hogy a kanyarok sokkal gyorsabbá válnak, mint korábban voltak. Az 1-es és 12-es kanyar különösen gyors lesz, ezekre érdemes lesz majd odafigyelni a pénteki első körökön.”
„Hockenheim a régi iskolába tartozó pálya, amit kedvelek, annak ellenére, hogy még csak egyetlen F1-es versenyen indultam itt” – folytatta Sainz. A Német Nagydíj ugyanis nem csupán tavaly, hanem a spanyol bemutatkozó évében, 2015-ben is elmaradt. Korábbról azonban a pilótának kellemes emlékei vannak Hockenheimről: „Az alacsonyabb kategóriákban pole-pozíciókat és futamgyőzelmeket szereztem itt.”
A Renault-pilóta várakozását az R.S.18 fejlesztései fokozzák: „Különösen várom már a versenyt, mivel kapunk néhány újdonságot, köztük egy új első szárnyat. Ezek segítenek, hogy visszanyerjük a tempót, melyet az év elején mutattunk.”