DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 2. szombat
F1

Ártottak az idei szabályok a McLarennek

A tavalyihoz képest gyengébb karosszériával állt idén elő a McLaren F1-es csapata, ismerte el Fernando Alonso. A spanyol szerint az MCL33-as megsínylette az aerodinamikai korlátozásokat.

A fejvédelmi eszköz bevezetésén és az erőforrásokat érintő néhány szigorításon kívül alig történt valamilyen változás a Formula-1 2018-as szabálykönyvében, ám egy apróbb terület módosítása Fernando Alonso szerint így is kifejezetten rosszul érintette a McLaren teljesítményét. A hátsó szárny régiójáról van szó, ahol az idei évre ellehetetlenítették a kipufogógázok légterelőre való irányítását. Erről az elsőre elhanyagolhatónak tűnő változásról Fernando Alonso azt állítja, jelentős szerepet játszik idei autójának gyengébb aerodinamikai hatékonyságában.

mclaren-2017-fenek

Itt jól látható a kipufogó felett elhelyezett (hullámra hasonlító) elem, amely a kiáramló gázokat a hátsó szárnyra irányítja, extra leszorítóerőt generálva ezzel


 „Az idei évre elveszítettünk néhány alkatrészt az autó hátuljáról, a többi területen pedig nem voltunk képesek ellensúlyozni ezt a szabályváltozás okozta veszteséget. Úgy érzem, hogy aerodinamikai szempontból kisebb lemaradásban vagyunk. Most minden egyes etapot, minden egyes első szabadedzést az elemzésre, az adatgyűjtésre és a fejlődésre szánjuk. Emellett a körülöttünk lévő autókon is felismerhetőek olyan változtatások, amelyek nekünk is iránymutatásként szolgálnak” – magyarázta a spanyol.

Amit a karosszéria területén elveszítettek, azt szerencséjükre a Renault-ra való váltással visszahozták Alonsóék. Most azon vannak wokingban, hogy a rájuk eső feladatokat a lehető legjobban elvégezzék. „Az erőforrással nyertünk valamennyit, hiszen a legtöbb versenyen célba tudtunk érni. Amelyeken pedig nem sikerült, azok jó része az autó egyéb alkatrészei miatt történtek. Most azt az aerodinamikai előnyt akarjuk visszaszerezni, amellyel korábban rendelkeztünk. Magán a pályán nehéz legyőzni az ellenfeleinket, hiszen a középmezőny kifejezetten versenyképes, ezért folyamatosan új alkatrészekkel kell előállnunk, és a fejlesztési versenyben kell jobbnak bizonyulnunk” – tette hozzá 2005 és 2006 világbajnoka, aki Silverstone-ban legszívesebben megismételné a múlt hétvégi eredményét.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: