A fejvédelmi eszköz bevezetésén és az erőforrásokat érintő néhány szigorításon kívül alig történt valamilyen változás a Formula-1 2018-as szabálykönyvében, ám egy apróbb terület módosítása Fernando Alonso szerint így is kifejezetten rosszul érintette a McLaren teljesítményét. A hátsó szárny régiójáról van szó, ahol az idei évre ellehetetlenítették a kipufogógázok légterelőre való irányítását. Erről az elsőre elhanyagolhatónak tűnő változásról Fernando Alonso azt állítja, jelentős szerepet játszik idei autójának gyengébb aerodinamikai hatékonyságában.
„Az idei évre elveszítettünk néhány alkatrészt az autó hátuljáról, a többi területen pedig nem voltunk képesek ellensúlyozni ezt a szabályváltozás okozta veszteséget. Úgy érzem, hogy aerodinamikai szempontból kisebb lemaradásban vagyunk. Most minden egyes etapot, minden egyes első szabadedzést az elemzésre, az adatgyűjtésre és a fejlődésre szánjuk. Emellett a körülöttünk lévő autókon is felismerhetőek olyan változtatások, amelyek nekünk is iránymutatásként szolgálnak” – magyarázta a spanyol.
Amit a karosszéria területén elveszítettek, azt szerencséjükre a Renault-ra való váltással visszahozták Alonsóék. Most azon vannak wokingban, hogy a rájuk eső feladatokat a lehető legjobban elvégezzék. „Az erőforrással nyertünk valamennyit, hiszen a legtöbb versenyen célba tudtunk érni. Amelyeken pedig nem sikerült, azok jó része az autó egyéb alkatrészei miatt történtek. Most azt az aerodinamikai előnyt akarjuk visszaszerezni, amellyel korábban rendelkeztünk. Magán a pályán nehéz legyőzni az ellenfeleinket, hiszen a középmezőny kifejezetten versenyképes, ezért folyamatosan új alkatrészekkel kell előállnunk, és a fejlesztési versenyben kell jobbnak bizonyulnunk” – tette hozzá 2005 és 2006 világbajnoka, aki Silverstone-ban legszívesebben megismételné a múlt hétvégi eredményét.