A Mercedes a Francia Nagydíjon bevetette idei első motorfejlesztését, amely érzékelhető javuláshoz segítette a csapatot. Eközben a W09 karosszériája csekély mértékben módosult, az elülső fékcsatorna kapott egy apró szárnyelemet, melynek feladata az első légterelő elől érkező áramlás irányítása. A karosszéria jelentős fejlesztési csomagja egy héttel később, az Osztrák Nagydíjra készült el.
Az Autosport lap elemzése szerint a csomagban szereplő újítások többsége az oldaldobozra összpontosít, amellyel a Mercedes saját, konvencionálisabb útját járja, míg számos más csapat a Ferrari 2017-es megoldását másolja. Az oldaldoboz fejlesztésének középpontjában a légbeömlő karcsúsítása áll, felső részére pedig egy új áramláselterelő került.
Változást lehet felfedezni a tükör körül is: a visszapillantók már a Paul Ricardon hosszabbak lettek a korábbinál, most pedig külső végükön egy alátámasztást kaptak, amely csavart felszíne révén az áramlás irányításában is szerepet játszik.
Találunk újdonságot az autó hátulján is. A hátsó szárny oldalsó részéről függőleges lemezek lógnak lefelé. Ez egyértelműen a McLaren hatása, a megoldást a wokingi autón láthattuk először. Ez a szárnyfelépítmény felső és alsó része közti átmenetet biztosítja.
Kérdéses, hogy a már Paul Ricardon is leggyorsabb Mercedes mennyit nyer ellenfeleihez képest egy eleve kedvező pályán, a Red Bull Ringen, köszönhetően a fejlesztési csomagnak.
Some more Mercedes details like this in our pic gallery: https://t.co/beYnxU42Ip #F1 pic.twitter.com/GbuYfjjapI
— Bianca Leppert (@janci1612) 2018. június 28.