DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Bosszantották a kínos kérdések Hartley-t

Felszabadultan versenyezhet a Francia Nagydíjon Brendon Hartley, mivel elhárult feje fölül a menesztés veszélye: büszke arra, ahogyan kezelte a jövőjét firtató pletykákat.

Heteken keresztül úgy tűnt, hogy a Red Bull vezetése nem elégedett a Toro Rossóhoz leigazolt kétszeres WEC-világbajnok, Brendon Hartley Formula-1-es teljesítményével, ezért már a szezon első felében lecserélhetik a 28 éves új-zélandi pilótát. Számos jelölt neve felmerült a sajtóban Robert Kubicától Lando Norrisig, a Kanadai Nagydíj után azonban – annak ellenére, hogy Hartley újabb balesetet szenvedett – Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója tisztázta a pilóta helyzetét, elmondva, hogy ha nem javult volna versenyképessége, új jelölt után néztek volna, a pilóta azonban meggyőzte őket.

„Volt egy kis zaj a háttérben az utóbbi néhány hétben” – mondta el a formula1.com-nak Hartley, aki annak idején szkeptikusan fogadta a pletykákat. „Feltettek néhány kínos kérdést Formula-1-es jövőmmel kapcsolatban. Bosszantó volt kissé, de ez is része az üzletnek, és jó érzéssel tölt el, hogyan kezeltem a szituációt. Nem hagytam, hogy visszafogjon, továbbra is a munkára koncentráltam, melynek elvégzéséért fizetnek.”



„Minden hétvégén úgy érzem, erősebb és erősebb leszek” – tért ki fejlődési görbéjére. „Bizonyos tekintetben öreg fickó vagyok már, a Formula-1-ben azonban újoncnak számítok, és ahogy a hétvégék telnek, egyre úgy érzem, jobban és jobban megértem az F1-es bizniszt, hogyan kell a legtöbbet kihozni a Pirelli gumijaiból, mi az, amire autóegyensúly és beállítás terén szükségem van, és hogy hogyan kezeljem ezt az új csapatnyi embert körülöttem.”

Hétvégén következik a Francia Nagydíj, melyet Hartley a Hosszútávú Világbajnokságról ismer: „Sokat teszteltünk ott a WEC-ben az LMP1-es autóval, LMP2-ben pedig nyertem is a pályán 2013-ban. Tudomásom szerint a felszínt azóta teljesen újraaszfaltozták, érdekes lesz látni, ez mivel jár, ugyanis korábban meglehetősen sajátos pálya volt az abroncsok élettartamát illetően. A bal első abroncsot nagyon extrémen terhelte, talán az új aszfalttal ez a tényező megváltozott. Természetesen a hely történelme gazdag, mind sportautók, mind Formula-1 tekintetében, ezért igazán várom” – mondta Hartley, aki legtöbb riválisánál többször járt a Le Castellet-i helyszínen.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: