Ahogy arról ma délelőtt mi is beszámoltunk, a Red Bull Formula-1-es csapata hivatalosan is bejelentette, hogy a Renault-tól elpártolva a következő két szezonban a Honda erőforrásaira bízza magát. A bejelentést követően nem sokkal a csapatfőnök, Christian Horner egy videóüzenetben részletesen elmagyarázta, pontosan mi állt az egy ideje már szóbeszédként keringő váltás hátterében.
„Kiváltságos helyzetben voltunk, hiszen első sorból figyelhettük, saját erőforrásainkhoz képest a Toro Rossónál hogyan teljesít a Honda” – magyarázta a csapat kezdeteitől vezető beosztásban tevékenykedő Horner. „Nagyszerű volt látni a fejlődésüket. Arra a következtetésre jutottunk, hogy a Honda mind teljesítmény, mind megbízhatóság terén nagyot lépett előre, így 12 szezon után azt a nehéz döntést hoztuk meg, hogy motorszállítót váltunk. Pusztán technikai szemszögből nézve állapítottuk meg, hogy ez a legjobb választás az Aston Martin Red Bull Racing számára.”
Igaznak bizonyultak azok a feltételezések, amelyek szerint a csapat még egy utolsó adatelemzést szükségesnek érez az elköteleződés előtt. Erre a Kanadai Nagydíj helyszíne kétszeresen is alkalmasnak bizonyult: egyrészt a japánok legutóbbi fejlesztéseit is itt vehették először górcső alá, másrészt a hosszú, padlógázas szakaszok miatt az motorok nyers ereje is könnyedén összehasonlítható a vonalvezetésen. „A Montrealban gyűjtött adataink alapján a döntés egészen egyértelmű volt számunkra, ráadásul a Renault is minél hamarabbi visszajelzést kért tőlünk” – folytatta Horner. „Mi alkalmasnak éreztük az időt, ezért elköteleztük magunkat, ezért történt ma a bejelentés.”
„Csapatként elszántan dolgozunk azért, hogy közelebb érjünk a Ferrarihoz és a Mercedeshez. Ebben természetesen nagy szerepe van az erőforrásoknak, mi pedig határozottan állíthatjuk, hogy a Honda infrastruktúrában, eszközökben, kapacitásban és elszántságban is alkalmas erre a közös küldetésre.”
A szurkolók fellélegezhetnek, ha attól tartottak, hogy a Red Bull ezzel a bejelentéssel az idei szezont már fel is adta. Horner mindenkit megnyugtatott, erről szó sem esett. „Idén eddig nyertünk két futamot, harmadikak vagyunk a tabellán és még messze a szezon vége – van még esélyünk nevető harmadikként zárni, így továbbra is az idei szezonra koncentrálunk. Biztos vagyok benne, hogy a Renault megingathatatlan támogatásával küzdhetünk egészen a szezon utolsó kanyarjáig, ahogy azt az előző 11 szezonban is tettük” - zárta Horner.
Mostantól elkezdhetjük ízlelgetni, hogyan hangzik az Aston Martin Red Bull Racing Honda elnevezés.